Match-outfit

Imorgon har vi vår första Roller Derby-match. Fick veta här om dagen att mitt lag ska ha militärgrönt som basfärg och med inslag av rött och svart. YES, militärgrönt är min absoluta favoritfärg på kläder!


Det här tänkte jag ha på mig imorgon. :D

Kikade runt lite i Ringen för att se vad jag kunde hitta i grönt, framför allt till benen. Hittade dessa over knee-strumpor på Twilfit för 129 kr. Velade fram och tillbaka om jag skulle ha dem då jag var orolig att de var på tok för anpassade för vinterkyla. Men nu när jag har dem på mig så ångrar jag mig inte en sekund!

Vi skulle egentligen ha tagit oss iväg till lillebrors och kusins spelning ikväll, men de gick på tidigare än lovat, vilket vi fick höra det försent. Så det blev inte av! Eftersom jag hade tight med tid, men ändå ville hinna med att träna innan vi skulle iväg så körde jag ett crossfitpass på 30 minuter här hemma. Det är första gången som jag provar på det på hemmaplan och faktiskt gör det seriöst rakt igenom. Det är ju världens bästa träningsform då man inte behöver ha ett gym. Även om jag inbillar mig själv att samma pass på gymmet hade gett mer. Men det sitter ju bara i mitt huvud. Svettigt pass och jag rekommenderar crossfit starkt till alla er som säger att ni inte har tid att träna!

Ytterligare tips är träningsformen Tabata som jag har skrivit om här. Även om jag inte pysslar med Tabata själv längre då jag tycker bättre om ren crossfit, så är det riktigt effektivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback