NYC Pride och världens skönaste biobesök

Det händer så mycket här borta att varje dag skulle behöva sig ett helt eget inlägg. Jag är ensam ett par timmar ikväll, så jag gick faktiskt hem och mellanlandade och tänkte passa på att skriva ett par inlägg. Jag kan ju börja där jag avslutade senast. Jag och Chai sov över hos Rob och Mandy och vaknade med andra ord upp i Brooklyn i söndags. Vi gick till en restaurang vid namn Le Paddock i närheten där jag beställde in rökt lax, pocherade ägg och stekta potäter.
 
 
Sen bar det av in till stan för att titta på prideparaden! Tänk att nu har vi betat av både Chicago och New Yorks parader! Inte illa pinkat.
 
Sjukt mycket folk!
Den här behöver vi nog rama in.
Jag föreslog att vi skulle ta en sväng till Shade bar i westvillage när vi ändå var i krokarna. Där serveras de bästa crepsen jag någonsin har ätit. Inte för att jag har ätit många, men ändå. Vi beställde in en egenkomponerad variant med chevre, walnötter och honung. En kombination jag tänker prova på allt tills jag dör. Jag och Chai har varit på denna bar en gång för fem år sedan. Det var en himla bra kväll med flera goda creps och en del öl. Bartendern tyckte att vi såg bekanta ut när det till slut slog henne att hon hade en bild på oss i sin gamla mobil som hon bläddrade igenom bildgalleriet på bara några dagar innan.
 
Den här staden slutar inte att förvåna mig!

Fem år sedan inne på Shade.
 
 
Vi hade ju tänkt klippa en bio kvällen innan, men alla de bra platserna hade gått åt, så vi försökte igen och fick mer än okej sittplatser. Jag menar liggplatser. Eh va? När biobesöket kom väldigt spontant och min klädsel inte var lämplig för en AC-kall biosalong så fick vi springa in på K-mart och köpa mig den billigaste/skitfula kofta butiken hade att erbjuda. Den kommer jag att använda flitigt framöver. Vi mellanlandade innan K-mart-besöket på Rays pizza där jag svepte fler öl än åt pizza. Jag är nämligen vansinnigt dålig på det här med skräckfilm och The conjuring 2 stod på agendan. Det finns bildbevis på hur rädd jag var när jag såg första filmen om ni bläddrar bakåt inne i Chais instagramgalleri. Jag vet att jag har sådana stalker till följare, så någon kommer ju att göra det. :)
Men hörrni! Benutrymme of doom. Det gick att fälla ut sittplatserna så pass att du kunde ligga ner och se hela filmen! IMAX kan slänga sig i väggen, det här var helt magiskt. MAGISKT! SLUT PÅ SYNONYMER! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback