Glad midsommar!

Varje år vi åker hit så säger vi "i år ska vi träna!". Hittills har det blivit ett pass på ett gym för sex år sedan. I år har vi kollat upp träningsmöjligheter i förväg och det visade sig att vi bor precis vid en crossfitbox! Vi kikade in redan första dagen och stället var vansinnigt litet, men de få som tränade hade orimligt dålig teknik, så där skulle tom jag våga träna. Efter vidare samtal så visade det sig att skulle det kosta 35 dollar per pass och open gym bara efter fyra på eftermiddagen. Nja... Rob hade även rekommenderat sitt gym, som ligger mitt emot Maria Tash i east village, så vi drog på oss träningskläder och hoppades på att hitta en bättre deal där. Det var ett helt nytt gym på tre våningar som hade i princip allt och vi fick ett månadspass för samma pris som för ett pass på boxen. Så nu har vi gymkort!
 
 
Efter gymmet jagade vi rätt på aminosyra åt Chai och jag passade på att köpa på mig american cookies med protein. Jag har inte haft tid att prova än, men det kan ju inte vara annat än så magiskt att jag måste köpa med mig hem.
 
På tal om magiskt så gick vi förbi ett bord med böcker som någon ville bli av med.
 
Då klockan blivit en del och vi inte fått i oss vårt första mål än så gick vi och käkade i träningskläder. Vi gick till Sugar Café där servitrisen kände igen oss så fort vi klev innanför dörren. Jag kommer aldrig att komma över hur konstigt det är att så många känner igen oss här i stan! Nästa som kände igen oss där inne skrek över hela lokalen när han fick syn på oss.
 
En hummus och avocado-macka som jag brukar beställa med grillad kyckling på.
 
Sen var det dags att göra sig midsommafin inför midsommarfirande i Battery Park. Det var ju trots allt midsommar.
 
 
 
Det syns inte i denna bild, men det var så himla bisarrt att se frihetsgudinnan bakom midsommarstången!
 
 Ingen midsommar utan krans, så för den som ville så delades det ur gratis blommor att binda sin egen krans av. Jag har nu gjort mitt livs första krans. Bra gjort JP!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback