Dreads

För inte alls många veckor sedan så bestämde jag mig för att göra riktiga dreads. Idén kom någonstans i samma veva som jag insåg att mitt hår var så torrt och tovigt att det inte längre gick att borsta igenom. Samt att jag nyligen har erkänt för mig själv att jag förmodligen aldrig mer bör/kan använda syntetdreads. Jag har även haft en liten dröm om att ha ett sjukt långt hårsvall med stora lockar den dagen jag gifter mig. Men vafan! Jag kan ju inte ägna mitt liv åt att gå runt med skittråkigt hår som jag vantrivs i för att jag under en dag i mitt liv ska fixa håret som en orangehårig Barbie. Ahaha! Brain, go fuck yourself. Jag är inte mig själv utan mina dreads oavsett om de är av plast eller riktigt hår! Det bara är så.
 
 
Jag bokade in en heldag hos Ann-Marie på Seinstyle förra måndagen, närmare bestämt den 28:e december. Då jag har burit syntetdreads till och från de senaste 12 åren så kändes detta verkligen inte som en större förändring för min egen del. Självklart är det inte samma sak, men jag flinar lite när folk i sekten dreadheads skriver saker i stil med att mitt liv inte kommer att bli som innan. Jag tycker som sagt att detta hår påminner väldigt mycket om den frisyr som jag har burit de senaste tolv åren. I min värld är det faktiskt inget mer än en vansinnigt snygg frisyr och förlåt om jag trampar någon bajsnödig individ på tårna när jag säger så. För andra förstår jag att det betyder så mycket mer, men inte för mig. Eller tja... jag känner mig som mitt 19-åriga lyckliga jag igen. Det kanske hände något spirituellt huxflux inom mig ändå.
 
 
Visst blev det vansinnigt snyggt! Ann-Marie lyckades ta död på några av mina oroliga tankar som jag kom dit med. Jag trodde inte att det var möjligt att få ett hårsvall ens i närheten lika stort som med mina syntetdreads. En annan orolig tanke var att jag skulle se skallig ut. Som ni ser så blev jag varken skallig eller tunnhårig. Barret påminner väldigt mycket om mitt gamla hår, precis som jag ville ha det! Jag ska visa er håret utsläppt och i dagsljus någon gång så får ni en rättvis bild av de olika orangea nyanserna som dreadsen egentligen har.
 

Kommentarer
Postat av: Natalie

Det blev så sjukt snyggt! Gillar nästan infästningen i botten mer än med syntetdreadsen, men det är kanske bara jag :)

Svar: Jag tycker också att hårfästet blir snyggare med riktiga dreads. :)
JP

2016-01-08 @ 06:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback