Tyson blev attackerad

Igår morse när jag promenerade milen så blev Tyson attackerad av en kråka. Okej, vid första anblicken är det ju rätt roligt att en fågel är större än hunden och att han av alla djur blir attackerad av just en fågel. Saken är den att den förmodligen var ute efter att srkämma ner honom i kanalen och hade säkert lyckats om jag inte ropat till mig Tysons uppmärksamhet, eller om han i själva verket hörde kråkan komma bakifrån. Jag vet inte.
 
För den som undrar varför jag valde att fota händelsen så kan jag tala om att spektaklet finns på film och att jag höll på att filma hundarna innan det här inträffade. Jag har printscreenat det som kom med på film.
 
 
Jag och Chai har promenerat här många gånger förut och vid just det här stället har jag tidigare undrat över vad man tar sig till om en av hundarna druttar i. Därav vet jag var det finns en stege att ta sig upp för. När jag har gått i sånna här funderingar så har det varit sommar ute och att plumsa ner i vattnet kanske inte skulle vara hela världen, men nu är det ju förbannat kallt! Ramlar Tyson i och jag hoppar efter så har jag med största sannorlikhet en Border Collie efter mig också. Jag har sett honom klättra upp för en stege en gång, så han gör med andra ord precis vad som helst för att inte bli lämnad. Okej! Ingenting hände, men jag vill ändå på något sätt ha en plan och inte stå där som en idiot den dagen det händer. Åh, Lassi, var är du när vi behöver dig?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback