Tyngdlyftning

Igår fick vi finbesök av Danne, vår gamle vapendragare som numera bor i samma stad som Fantomen. Det kanske förklarar varför han är med i en klubb där de tävlar i trikåer. (Läs tyngdlyftning) Vi gick ner till boxen för att nyttja Dannes kunskaper inom tyngdlyftning och fick både öva teknik och lära oss nya stretchövningar. Det är så svårt och jag är så fruktansvärt stel!
 
 
I bakgrunden görs det iordning inför DM i tyngdlyftning, som var idag faktiskt. Jag och Danne var ner en sväng och tittade idag. Det ser ju så lätt ut när tävlande lyfter, men det är det verkligen inte! Jag har en hel del stretch framför mig om jag ska ha en chans.
 
 Två och en halv timme senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback