Att återanvända

Jag blev inbjuden till en free shop ute i Handen igår av min gamle vän Alexander som jag inte sett på år och dar. Ta med minst en pryl och ta vad du vill av sånt som andra har lämnat ifrån sig. Jag kom hem med en rutig t-skjorta, en klänning och en aloe vera-planta. Själv tog jag med mig mitt gamla Nike fuelband och så några jackor. Kul att sakerna gör bättre nytta hos någon annan.

Det här med att återvända "gamla" grejer är ju en så himla bra grej! Jag vill se ännu mer sånt här runt om i Stockholm. Det är ju ett ypperligt sätt att minska konsumtionen och använda oss av det vi redan har, samt att få människor att mötas utanför www. Jag gillade verkligen giveboxen i Stockholm. Vad hände med den?
 

Denna vecka har jag gjort mängder av begagnade fynd. Ett matbord och stolar, från två olika säljare, i princip gratis. Sen så hittade jag jättefina brickor i guld och silver som någon granne bestämt sig för att kasta i kretsloppsrummet i huset. Jag som jagade runt efter ljusbrickor i höstas, men tyckte att det var för dyrt.

Bordet är i valnötsfanér från Bolia och stolarna är mörkgråa i massiv ek som säljaren skrev. När jag ser stolsbenen jämtemot bordsbenen så är inte ordet massiv det första som slår mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback