Mexico city - danger danger!

Igår måndag hoppade vi på en buss från León som tog oss till Mexico City. Det var den lyxigaste och fräschaste buss jag någonsin åkt, så fem timmars busstur var ingen match. Innan vi klev på bussen så fick vi även ta en valfri dryck, en frukt eller smörgås samt en chokladbit. Det ingick i bussturen. 



Väl framme köpte vi en taxibiljett, hoppade in i en taxi och åkte till vårt hotell där Charly mötte upp oss. Det är inte helt enkelt att fatta hur allt fungerar, så det är faktiskt rätt skönt att hela tiden ha med sig folk som bor här. Efter att i princip alla där hemma har skrämt upp mig om hur otroligt farligt det är i Mexico så var det en sak jag hade bestämt mig för och det var att inte åka till Mexico City under vistelsen i Mexico. Så här i efterhand är jag extremt glad att vi åkte hit ändå! Jag har blivit förälskad i Mexico City precis på samma sätt som jag älskar New York! Vi bor i en del som påminner väldigt mycket om East Village eller Södermalm där hemma. Helt fantastiskt är det och då har vi bara hunnit vara här i en dag. Detta är en plats jag vill besöka igen, snarast och vara här i minst två veckor. 


Charly tog oss till en mysig italiensk restaurang bara ett stenkast från hotellet där vi käkade middag och delade på efterrätter. 


Vi fortsatte till ett kaffebar/bar som hade mängder av sällskapsspel och jättesnygg inredning. Vi drack kaffe och te och spelade flera omgångar av Jenga. Jag kan inte minnas att jag någonsin har spelat det förut, men det var ju jättekul och vi hade sanslöst roligt! Det är farligt i Mexico sa de. Jag känner mig tryggare här än vad jag gör på Medborgarplatsen som jag passerar dagligen där hemma. 





Chai och jag ville dricka varsin drink, så vi gick vidare till ett hål i väggen som serverade drinkar med (). Alejandro och May gick hem rätt tidigt och vi andra satt kvar och sörplade i oss mojitos. Hade det inte varit för det sunda förnuftet så hade vi varit ute hela natten. Vi behövde komma upp i tid dagen efter och det vore rätt trist att spendera den enda hela dagen bakfull. Men vi hade jättetrevligt och för första gången på länge var jag sugen på att spendera natten ute. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback