En natt i Chicago

Jag älskar att jag inte blir bakfull på semestern. Äh, jag skoja bara. Klockan är 12, mina ögon går knappt att öppna och jag har inte ställt mig upp än. (Okej jag provade, jag lever.) Jag skriver oftast inläggen i förväg och postar dem så fort jag har tillgång till internet, så klockan är förmodligen mycket senare när jag laddar upp det här.

Vi tittade förbi Identity body piercing när vi landat i Chicago. Så otroligt mycket fina smycken samlade på ett och samma ställe. Jag önskar att det fanns ens hälften så mycket fina smycken när jag började töja öronen för 10 år sen. 

Till middag fick vi äntligen prova deep dish pizza. Typ en pizzapaj. Jättegott, men inte bättre än pizzorna i Mexico. Förrätten däremot var så jävla magisk att jag inte finner ord. Friterade champinjoner, ost och ravioli. Friterad ravioli är förmodligen det bästa jag någonsin har ätit. Vi beställde in kannor med öl och planerade inför vår vistelse här i Chicago som ser mer än lovande ut. I'm so excited!! Jag tror att jag väntar med att berätta vad vi ska hitta på, men jag kan ju säga som så att jag kommer kunna bocka av flera saker på min bucket list. 




Vi tog oss tillbaka för att duscha och ringa efter väskorna som fortfarande är ute på vift. Jag blir så trött! Vi ska visserligen ut och shoppa idag, men jag skulle gärna vilja ha mina saker liksom. Hur som helst. Jag, Chai, Chase, Blake och Chris åkte till downtown, downtown eller var det downtown, downtown, downtown? Vem vet? Vi mötte upp Cuba och Johnny och drack en öl innan vi åkte till en rätt märklig klubb. Mörk, smutsig, nedklottrad med barpersonal som inte visste hur man blandar rom och cola. När vi kom in stod en tjej på en man som låg på golvet, samtidigt som någon fotograferade. Jag var rätt förvånad över att det var tillåtet att fotografera med tanke på allt som pågick där inne på klubben. De fängslade folk som lät sig piskas, det bjöds på eldshow och ännu mer klackar på mannen som låg på golvet hela tiden. Alltså haha! Inte min grej, men jag vill se allt innan jag dör! Det är ju det här som är så intressant med att träffa nya människor. De bjuder på sina smultronställen i alla städer vi kommer åka till. Vi hade ju aldrig på egen hand som turister fått uppleva allt som vi varit med om hittills. Intressant kväll allt som allt! Vi bor tydligen ett par minuter från Ihop (international house of pancakes) så istället för äckliga cheeseburgare på Mc Donalds så avslutade vi kvällen med pannkakor! Vi kom hem strax efter fem på morgonen. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback