Skydiving

Jag har väntat på ett gäng bilder, därför har det dröjt med en ny uppdatering. I lördags var det äntligen dags att åka och köpa min nya kamera! Vad mer kan jag säga än att jag är vansinnigt nöjd över denna investering? Jag är så glad att valde att gå all in och köpa en Nikon d810. Vilken enorm skillnad att byta upp sig från min nio år gamla nikon d200, men som självklart fortfarande är en jättebra kamera! Sen gick vi in i ett enormt shoppingcentrum för att köpa amerikanska simkort och kika runt i affärer. Chai och Chase gick och skaffade simkort och jag och Chris och Blake gick för att shoppa kläder åt mig. Alltså... att ha två killar med sig som går all in för att hitta den perfekta svarta crop topen... magiskt! Haha. De visade mig en Hello Kitty-butik och slutligen Lush. Åh vad jag älskar Lush! Det gör vi allihop i vårt Chicago kollektiv. Nu ska jag skicka iväg Chai en vecka om året för att lära sig av Blake och Chris hur man tar hand om sig själv. ;) 

Vi åt middag på en restaurang i köpcentrumet som var inredd som en stor regnskog. Det satt mest barnfamiljer där inne, och så vi då förstås, med grodhattar på huvudet och drack drinkar. 



Sen var det dags!! Indoor skydiving!


 Jag och Chai har alltid velat prova på skydiving i vindtunnel och redan första dagen här i Chicago så kom det på tals att det finns möjlighet att göra det här och att vi alla har velat prova på det. Vi bokade tid direkt och hade tur då det fanns en lucka på lördag kväll. Vi fick ta på oss dräkter, hjälm och skyddsglasögon. Jag fick dra på mig den största hjälmen de hade på lager och den var för tight över mina dreads. 




Det var rätt svårt att hitta balansen under första försöket och komma på hur man skulle bära sig åt för att andas, men sen var det precis hur roligt som helst! Nu känner jag att jag tom vill prova på skydiving på riktigt! Har ni inte provat på indoor skydiving så gör det!

Kvällen var inte slut där. Vi fortsatte till en biograf intill där vi köpte VIP-platser till Jurassic world. Sätena längst upp i salongen var stora som soffor och det ingick popcorn och serverades alkohol. Lyxigaste bioupplevelsen, men tyvärr var jag så slut efter den långa dagen att jag inte kunde hålla mig vaken. Jag har för mig att bion började 23.45 eller nåt sånt. Men den var säkert bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback