Detroit

Detroit var under första halvan av 1900-talet centrum för USA's bilIndustri.
När produktionen lades ner så flyttade en stor del av befolkningen och därför står många byggnader helt tomma idag. Många av de få som bor kvar är väldigt fattiga och kriminaliteten är hög. 


Sen jag för något år sedan började se dokumentärer och fotografier på Detroit så har jag velat åka dit. Det är bra mycket farligare att åka till Detroit i jämförelse med Mexico City som alla varnade oss för. Mel vet ni vad? Vi åkte dit! Tyvärr kom vi dit så pass sent att vi hade ca 40 min på oss att fotografera innan mörkret skulle falla över staden. Det låter som en vampyrfilm. 

Bilderna nedan är tagna i st Agnes church. 




Eh, vi gick ner i källaren och det var absolut becksvart. Jag är mörkrädd, men det var värt det! 

Jag förstår att det är farligt, men jag vill och ska tillbaka någon gång för att ta fler bilder och utforska en mycket större del av allt ödelagt. Även om det är väldigt tråkigt och sorgligt att människor tvingats lämna allt så tycker jag att det är så otroligt spännande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är sånt här jag tycker om att fotografera när jag inte fotograferar människor. Jag får försöka skapa kontakter i Detroit som kan följa med nästa gång. 

Btw det är enbart mobilbilder i detta inlägg. Googla Detroit så får ni se mer! 

Kommentarer
Postat av: mehemet

HUJEDA MIG

2015-07-07 @ 09:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback