Vi är framme

Nu har vi landat och bosatt oss i New York. Vi kom hit sent måndag kväll efter en riktigt jobbig flygresa. Förmodligen den mest värdelösa flygresan någonsin då vi blivit ombokade och fått byta plan x antal gånger. Det slutade med ett plan med så trånga platser att jag inte fick plats med mina knän och stolarna var felkonstruerade och upphöjda längst bak på sitsen så att det var omöjligt att sitta bekvämt. Tji fick jag som var så glad över att få resa med ett direktflyg från Arlanda till New York. Flygplansmaten fick magsäcken att vända sig uppochner och jag äter vanligtvis nästan allt som ställs framför mig. Som om inte det var nog så var det så pass dåligt väder att vi fick cirkulera runt i luften ett tag innan landning. Folk försöker ju varna oss om att inte åka hit i juli pga värmen och här sitter jag i långbrallor och fryser. Det ösregnade och åskade när vi kom fram och än idag är det dåligt väder. Vädret i Sverige är nog tom bättre nu! Min packning består endast av kläder för sisådär 30 graders värme, så jag är rätt tacksam över mina träningsbrallor som jag åkte hit i. Det är ju i alla fall rätt stad för shopping om det blir kris.
 
 
Vi har hunnit med några enstaka butiker runt brodway, men gett upp pga ösregnet. Vi köpte oss två robusta paraplyer som förhoppningsvis ska klara sig igenom världens undergång. När regnet tar över så finns det ju i alla fall en massa god mat! På tal om god mat så svängde vi förbi Odessa i East village för att äta vår första frukost igår morse. Så fort vi slog upp dörrarna och ägaren fick syn på oss så överöste han oss med kramar och pussar. Han kände igen oss efter två år! Han bjöd oss på mina tre-fyra koppar kaffe och Chais juice. Jag hann knappt ta en klunk och ställa ner koppen innan den blev påfylld igen. Sånt gillar jag!

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag hatar flygplansmaten och att flyga, haha :( Vad kostade det för er, om man får fråga? Och hur länge ska ni vara där?

2014-07-17 @ 23:03:33
Postat av: Natalie

Vad flög ni med för bolag? Jag och min sambo flög till New York i november, (man kan ju alltid ha otur) vi hade en behaglig flygplansresa, och maten (som väl alltid är rätt så yuck) var helt okej. Då flög vi med SAS direkt.
Riktigt trist att ni hade en otrevlig flygresa.

2014-07-19 @ 22:17:37
Postat av: Natalie

Vad flög ni med för bolag? Jag och min sambo flög till New York i november, (man kan ju alltid ha otur) vi hade en behaglig flygplansresa, och maten (som väl alltid är rätt så yuck) var helt okej. Då flög vi med SAS direkt.
Riktigt trist att ni hade en otrevlig flygresa.

2014-07-19 @ 22:17:37
Postat av: Natalie

Vad flög ni med för bolag? Jag och min sambo flög till New York i november, (man kan ju alltid ha otur) vi hade en behaglig flygplansresa, och maten (som väl alltid är rätt så yuck) var helt okej. Då flög vi med SAS direkt.
Riktigt trist att ni hade en otrevlig flygresa.

2014-07-19 @ 22:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback