viktuppgång

Jag ställde mig på vågen idag för första gången på väldigt länge. Det blev ett nytt personligt rekord som landade på 62,5 kg. Antingen var vågen på gymmet trasig, eller så har jag faktiskt byggt en del muskler nu. Uppenbarligen har tiden med tung styrketräning noll kondition och crossfit gett resultat, för jag tycker knappast att jag ser ut att ha gått upp i enbart fett! En vikt utan längd säger ju inte någonting, så 171 cm lång är jag för den som inte visste det!
 
Bilder tagna för två dagar sedan
 
Idag hoppade jag på första gympasset efter julledigheten. Jag tänkte först skita i att gå dit då jag var så pass omotiverad när jag vaknade, men efter att ha tryckt i mig både frukost och aminosyror så kändes det dumt att inte gå. Eftersom jag börjar med ren styrketräning först på måndag så tänkte jag ägna ett par dagar till konditionsbaserade pass. Det var ju ett tag sen... heh. 
 
 Jag satte en timer på tre minuter per övning och vilade en minut mellan varje övning. 
 
Jag tog ut mig ordentligt i alla övningar förutom när jag gjorde sit ups. Det var rent ut sagt ett skämt från min sida. Stoppa gymnyckeln i bakfickan var inte smart idé, likaså att glömma bort att lägga fram en matta innan jag började. Nu har jag tvingat mig själv att göra burpees för andra gången i mitt liv tror jag. Tanken med det här passet är att jag ska se hur många fler jag orkar göra om sisådär en månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback