Kaffe

Idag avbröt jag mitt nästan halvår långa uppehåll från kaffe. Jag känner mig som en alkoholist som börjat dricka igen. Inte för att jag drack nio koppar kaffe om dagen, men ändå så pass att jag behövde kaffe vissa tidpunkter.
 
 
Jag vill inte känna att jag behöver tillföra sådant i min vardag för att fungera och må bra. Kaffe för mig medför många fina minnen och gör mig lika lugn och skön som efter första ölen på semestern. Men det fungerar även som en trigger och just därför valde jag att lägga det på hyllan ett tag. Blaskigt New York-kaffe har jag dock lovat mig själv till frukost i sommar, men det går inte att jämföra för det är ju mer som jävligt starkt te. Är det inte typiskt att jag häromdagen hällde ut mitt kaffe i soptunnan som en pillermissbrukare spolar ner sina piller i toaletten. Nu lägger jag av! Ja, jag jämför kaffe med alkohol och droger när jag har druckit grönt te de senaste månaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback