Horn

Förra veckan innan Martin Kraus behövde åka hem så skulle hans horn uppgraderas från 1:a och 2:a generationens till 2:a och 3:e generationens. Detta betyder alltså att hornen byts ut från en mindre storlek till en större. Huden behöver alltså stretchas ut lite i taget. Jag har tidigare varit med och assisterat Chai under tungsplittar och fick nu chansen att vara med och assistera vid byte av horn för första gången. Eftersom Martin är en vän till oss så fick jag även lägga ett snitt för första gången. Så tack till Martin! Då ska jag tala om att jag för några år sedan blev svimfärdig bara av att se en suspension (när en människa hängs upp i krokar genom huden) Jag har verkligen inte kunnat förstå hur kirurger helt oberört kan karva i människor. Nu förstår jag bättre, hur galet det än låter.

Bilderna är tagna med Martins mobil.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback