Missförstånd

 
Den här bilden la jag upp på instagram för ett par dagar sedan och lämnade tre bajskorvar en arg gubbe samt kommentaren "Tack till er, enligt mig, hjältar som gör något åt saken!"
 
Nu har det visat sig att många tror att jag med denna bild och den texten vill hylla de kriminella.
Vilket gör mig jättearg! Att bränna ner bilar och förstöra är inte att göra något ÅT saken.
 
För det första så är poliser och brandkår och liknande hjältar för mig, vilket jag vet inte är för andra. Jag vet inte om många kanske tar förgivet när de ser mig att jag skulle hata polisen. Tvärtom! Jag tvekar inte en sekund på att ringa dem när jag eller någon annan behöver. För det andra så anser jag att civila som åker ut och stoppar vad som pågår med sina egna händer (bokstavligt talat) är hjältar. Detta är något som många inte heller är för eftersom det är polisens jobb.
 
Alltså är alla dessa människor som gör något åt saken hjältar, i alla fall för mig!
 
Är det fortfarande något som är oklart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback