Svarta ringar

Jag har forskat lite på det där med svarta band tatuerade runt armen efter att ha fått frågan om vad det har för betydelse. Observera att detta inlägg inte på något sätt är den rätta sanningen. Det här är bara vad jag själv har läst mig till.

Jag vet att många har tatuerat band runt armen efter att ha inspirerats av filmen The fountain från 2006 där huvudkaraktären har ringar runt sin arm.
 
Bild från filmen The fountain.

Sen har jag läst mig till att enligt Yakuza (Japans motsvarighet till maffia om jag inte uttrycker mig fel) så får man tatuera in en svart ring för varje brott som man har begått, som exempelvis mord.  

Andra gör det för att täcka över gamla taggtrådar eller andra former av armband för att dölja det som man idag kanske inte är lika nöjd över.

Sen så klart gör ju många denna typ av tatuering enbart för att de tycker att det är snyggt! Glöm inte det, gott folk! Allt behöver inte ha någon särskild betydelse som i Miami ink. ;)
 
Rätta mig gärna om jag har fel i någon punkt, eller om du vet något annat kring detta.

Kommentarer
Postat av: alexandra

haha så kul, jag bestämde mig för att göra ringar för något år sedan - gjorde dem i år, och började få massa frågor om någon skum film jag aldrig sett..? Efter lite efterforskning förstod jag dock varför haha, men var lite kul mest!

Svar: Filmen var rätt märklig dessutom!
JP

2012-09-19 @ 14:56:47
URL: http://www.atypi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback