Rullskridskoåkning i central park

Jag ska berätta lite om en av sommarens bästa dagar och även sommarens ända så kallade träning.
 


Jag och Chai mosade ner våra rullskridskor i resväskorna innan vi drog iväg till New York i början av juli. Något som tog upp ungefär halva mitt packningsutrymme. Jag hade någon bild av att vi skulle åka jämt! Men det blir aldrig som tänkt. Med risk för att ramla riktigt illa och skrapa upp hela armen som skulle tatueras två gånger under sommaren så kändes det helt enkelt dumt att chansa.

Men en heldag fick vi till!




Jag kände att en glittrig paljettopp köpt på Beacons closet var ett måste tillsammans med ett par rullskridskor på fötterna! Tror inte att Chai instämde på den punkten dock. Sen trodde jag ärligt talat att vi skulle se fullt med folk på klassiska rullskridskor, jag menar, de har ju tillochmed jamskating i central park varje söndag, om jag inte minns fel. (Jamskating är dans på rullskridskor.) Trots detta såg vi enbart två identiska killar komma åkandes. Det var lite oklart om det var två tvillingar eller en och samma snubbe.
 
Det var rätt skönt att för en gångs skull inte vara den fega! Jag har blivit så pass bra på att åka nu att varken backar eller trafik skrämmer mig särskillt mycket. Central park har mycket av de båda! Jag fick åka före min inte lika modiga karl och ge klartecken om backen var safe.
 
Här har ni helt klart en ny punkt att lägga till på er bucket list.
  • Åka rullskridskor i Central Park - Check!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback