Svampplockning

Något ni kanske inte trodde om mig!
 
Jag och Randy tillbringade fredag natt ute i Huddinge hos mina föräldrar. Vi började lördag morgon med en springtur i skogen och när vi kom tillbaka så vispade jag ihop proteinpannkakor. Sen rullade folkabussen vidare mot riktig skog! Jag, Randy och mina föräldrar plockade svamp i 4 1/2 timmar. Kanske inte Randy, han sprang mest runt helt skogstokig. Jag försökte tappert att göra honom till svampletare och lite resultat såg jag allt! 
 
Vilket fynd!
 
Fikapaus, ej att förglömma.
 
En ganska så skitlerig hund.
 
Svamprensning i mängder.

Nu är jag flera kilon rikare av trattkantareller! Woho! Extra härligt känns det att se alla dassiga svampar nere på konsum för 129 kr kilot. ;) Nu fortsätter processen här inne på Söder i lilla lägenheten. Vill man så går det.

Kommentarer
Postat av: JP01

Måste faktiskt påpeka att det var det snyggaste svampplocknings-nagellacket ever =)

Och grattis till fångsten. *tummar upp*

Svar: Tackar!
JP

2012-10-15 @ 23:17:30
URL: http://apelsinklyftor.wordpress.com
Postat av: Mela

ÅÅÅ
Älskade plocka svamp när ja bodde i Lidköping dom senaste åren.. Dock inte hittat nåt bra ställe här i sthlm ännu.... * muttrar *

Svar: Det är bara att åka bil eller buss lite längre ut från stan, så finns det flertalet svampställen. Kan tänka mig att det även kan gå att hitta lite i Liljansskogen om man inte är sugen på att åka längre ut.
JP

2012-10-18 @ 04:18:34
URL: http://skjutenskata.wordpress.com
Postat av: Ninnzy

Vilken lyx! Trattisar kan jag inte hitta längre, de brukar inte växa så här sent...hoppas det smakade:)

Svar: Det jag åt som färskt var hur gott som helst, resten har jag torkat nu :)
JP

2012-10-29 @ 09:24:54
URL: http://mysoulonfire.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback