Plastikoperationer

Jag tycker att det är helt fantastiskt hur viktiga människor ena sekunden ska proklamera människors lika värde och hur kvinnor ska stå upp för varandra. Men om en tjej väljer att inte bli sprit och chipsfet och någon gång lägger sig under kniven, då är det okej att håna.

Jag älskar hur folk som inte har en aning ska yttra sig om plastikoperationer. "Du blir inte lyckligare för att du opererar dig en gång, du kommer aldrig vara nöjd med bara ett ingrepp, det är bara bimbos som förstorar brösten, du ska vara nöjd med dig själv som du är." Hur kan ni veta det? Men om man inte är nöjd och åren bara går till att vantrivas? Varför är det mer okej att operera utstående öron än en knölig näsa? Jag förstår verkligen inte.

Jag tror att många förknippar operationer med tjejer som spelar blåsta för att bli b-kändisar. Hur många bloggar med låtsasblåsta blondiner har vi fått följa när de opererar utstående öron? Jag kan inte komma på en. För det mesta är det ju bröst och läppförstoringar. Andra tänker nog på lite mer extrema fall som Michael Jackson och Dennis Avner (Cat Man/Stalking Cat).

Bilden på Michael Jackson är lånad från aftonbladet.se
Bilden på Dennis Avner är lånad från bodyart.ifokus.se
 

De flesta anser att det är okej att forma sin kropp med hjälp av träning, men det kan ju vara minst lika skadligt, om inte värre. Det kan ju också spåra ut till ett sjukligt beteende.

När du tar hål i öronen, bleker ditt hår lite ljusare inför sommaren eller noppar dina ögonbryn så har du ju också utsatt din kropp för en förändring som (förmodligen) får dig att må bättre. Men vad är det som säger att pierca öronen med en smutsig pistol, täcka huvudet med ett starkt medel eller dra ut hårstrån med pincett skulle vara så mycket mer okej? Det första är helt vansinne om ni frågar mig! (Ta hål i öronen med pistol)
 
Jag är för sådant som människor gör för sin egen skull. Det betyder inte att jag tycker att allt som andra gör är syggt. Men smaken är ju olika och tur är väl det! Var jag vill komma med det här är att jag är trött på hycklare!
 
Vad tycker du?

Just sayin'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback