Jag och fotografering

Ja, här går jag och ljuger för mig själv och tror att jag har lagt fotograferingen bakom mig. Jag har ju fotograferat flertalet bröllop det senaste halvåret som faktiskt har resulterat i jättefina bilder! Anledningen till att jag ändå känner att jag inte längre fotograferar är för att det för mig är två helt olika typer av plåtningar. Då menar jag betaljobb och en fotosession som bara kommer från hjärtat och är helt utan måsten. Givetvis går jag in helhjärtat och genomför ett betaljobb, men det är ju alltid en underliggande stress att fotografera en så stor dag som ett bröllop. Jag saknar mina spontana och kravlösa bilder.
 
 
Här är en sådan bild som jag tog för kaske åtta år sedan. Jag kommer ihåg att jag kom hem från skolan och drog med mig lillasyster Matilda till ett litet gröntklätt område ett par minuter ifrån huset. Matilda har stått som modell på nästan alla mina första bilder, när jag inte använde mig själv. Innan vi gick så sa jag åt henne att ta på sig scoutskjortan och stövlar. När vi väl hittade rätt plats var jag så arg över att det var för mörkt ute och min enda utrustning var systemkameran, ingen blixt, ingenting. Men envis som jag var så tog jag några bilder ändå och gick sedan hem igen för att se om något var användbart. Än idag tycker jag om den här bilden!
 
Jag ska bara bli färdig med redigeringen av bröllopsbilder från mitt senaste jobb, sen ska jag boka in lite fotograferingar under dagtid. Är det kanske någon läsare som har lust och kan under dagtid? Lämna namn och bloggadress eller annan hemsida. Passa på nu vettja!

Kommentarer
Postat av: Svedski

Jag skulle tycka det vore awsome att bli fotad av dig, och från och med nästa onsdag har jag inget speciellt inplanerat de flesta dagarna. Jag vet inte om du skulle tycka det vore kul att göra nått med mina danskläder, men det är väl det mest spektakulära jag kan erbjuda :P

2012-10-23 @ 22:58:26
URL: http://svedski.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback