Irritationsmoment på gymmet

Vad är det med vuxna människor och ha lekstuga på gymmet? Jag borde bara skita i folk, men det är inte så lätt när häftiga förortskillar står och tar upp plats och ska knuffas för att markera revir eller vad fan de nu håller på med. Idag blev jag irriterad över två kvinnor som tog upp hela do-what-the-hell-you-want-utrymmet, vilket är en rätt stor yta med tanke på att det rymmer mer än en TRX. De hade placerat ut träningsredskap så att det liknade den roliga gympatimmen som ibland inträffade i lågstadiet. Men när det ligger 3-4 par hantlar i en hög på golvet, tre boxar, step-up-bräda, vikter och en balansplatta, då blir i alla fall jag grinig. Jag tänkte hur som helst träna axlar och för att undvika några som helst konflikter så gick jag och hämtade en box för att sitta på, som jag ställde på en liten ledig yta. Bakom mig kom deras polare, så för mig verkar det helt otroligt om människan inte såg att jag bar dit den. Jag hämtade de enda lediga hantarna i rätt vikt och såg när jag vändå mig om att polaren ockuperat min box. Givetvis tog jag tillbaka den, även om polaren såg rätt förvånad ut när jag öppnade munnen.
 
Om mina fantastiska surpuppor till vänner och bekanta ska gnälla på mig som inte säger till så kan ni dra dit pepparn växer. Det är pinsamt att jag som 25-åring ska behöva säga till vuxna människor att "ni får faktiskt dela med er!" och "ni får ta och städa upp efter er!".
 
Är det verkligen bara jag som tycker att man ska lägga tillbaka träningsredskap som man inte använder för stunden? Självklart så behöver man ju ibland flera olika redskap för exempelvis ett crossfitpass, så jag säger inte att det bara är en pryl per skalle som gäller. Sunt förnuft - ska vi komma överens om det?
 
 
Btw, minns ni Assault som jag tipsade om förut? Drycken som gör dig stark som Hulken inför ett träningspass... ringer det några klockor? Hur som helst så finns det även bumbibärssaft! (Assault - Fruit punch) Det är vad jag har i glaset ovan. Mycket, mycket godare smak. Smakar som röda karameller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback