Nikon 1 J1

Nu har jag köpt mig en ny kamera. Det blev en Nikon 1 J1, som säkert rullar som reklam i svensk tv fortfarande. Velade lite fram och tillbaka om jag skulle köpa en i färg, men det blev en svart. Jag valde även att köpa till pannkaksobjektiv, den allra minsta varianten som tar mindre plats i väskan. Jag kan rekomendera att köpa till uv-filter till objektiven för att skydda linsen. De kostar nästan ingenting och går ju att byta ut om det skulle bli en repa eller så.
 
Nikon 1 J1 är en lite mer avancerad kompaktkamera skulle man kunna säga, med utbytbara objektiv.
 
 
 
Vi tog en taxi till B&H igår efter att vi fått i oss clubmackor på 7A i east village. B&H är verkligen en upplevelse för sig som nästan är ett måste när man är på besök i new york! Det är världens största fotoaffär som drivs av judar. Butikens öppettider är därför anpassade efter deras högtider. 
 
All personal är grymt kunniga på sitt område och är ärliga. De försöker inte pracka på dig det dyraste, utan kan ärligt säga när de tycker att den billigare kameran är minst lika bra som den dyra. Sådant gillar jag.
 
När du har fått den hjälp du behöver och har bestämt dig för vad du ska köpa så skiver de ut ett papper åt dig som du i sin tur tar med dig till kassan här på bilden under.
 
Här får du lägga till lite smått och gott som minneskort och sådant som du kan behöva, samt lämna uppgifter om dig själv och om det är någon extra försäkring du vill lägga till. Sen packas alla saker ner i en grön låda som rullar vidare på band upp i taket som syns på bilden nedan. Det är som en tomteverkstad med gröna lådor som rullar åt alla håll i hela taket inne i butiken. När du är klar i denna kassa får du ett kvitto som du tar med dig till ytterligare en kassa där du betalar.
 
 
När du har betalat i nästa kassa får du ett pick up-kvitto som du tar med dig till upphämtningsstationen.
 
När den gröna lådan rullat i mål så packas sakerna ner i en B&Hpåse som du får i utbyte mot ditt pick up-kvitto. Påsen lämnas över till dig av en ståtlig herre i tinninglockar.
 
Man kan lätt få för sig att det ska vara svårt att fatta hur systemet fungerar, men det är väldigt enkelt, smidigt, samt att de är väldigt hjälpsamma!
 
Hur bilderna blir med kameran får ni se nu framöver då jag byter ut iphonekameran mot denna.

Kommentarer
Postat av: Rosie

ÅHHHHH jag vill också ha en sån, hur mkt gick den loss på i USA?

2012-07-11 @ 21:10:57
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback