New York 2012

Nu har vi landat i new york, vant oss i värmen och känner att vi är hemma igen. Vi kom hit fredag eftermiddag, om jag inte har fel? Jag har varken koll på tid eller dag trots att vi inte alls har varit här länge. Trodde inte att jag skulle bli jetlaggad åt det här hållet, men tji fick jag.
 
Jag har snabbt hunnit inse att jag att är grymt missnöjd med mycket av mina kläder som jag har packat ner i resväskan! Målet är att absolut inte bränna armarna, så varför jag packade ner en massa linnen och tighta t-shirtar är ju ett mysterium. Jag är sjukt opepp på att ha tighta kläder i den här värmen och med de här matvanorna! Så nu får jag bege mig ut på jakt efter stora t-shirts samt en sax.
 
Här är en väldigt enkelt variant som jag gjorde innan resan genom att klippa och knyta med överblivna bitar.
 
Så snart helgen är över så hade vi tänkt att dra till B&H och köpa en ny kamera. Jag har verkligen gett upp min kompaktkamera och systemkameran är på tok för tung för att bära med varje dag. Just nu blir det alltså bara bilder med min iphone, vilket är pinsamt! Fotografier i denna fantastiska stad ska tas med en riktig kamera. Jag hade hur som helst tänkt mig något mellanting mellan kompaktkamera och systemkamera.
 
Broadway igår, lördag kväll. Helt öde och smustigt! Det var som taget ur en zombiefilm!
 
Haha! Jätteroligt!
Igår kväll när vi besökte IMAX och såg "Abraham Lincoln Vampire Hunter"

Alltså, biobesöket på IMAX igår var sinnessjukt. Dels började bion 22.40 och jag var sovatrött redan innan vi satte oss ner i sätena med flottiga popcorn (med handpumpat smör, som ketchup på Mc Donalds), isläsk, samt CookieDough doppat i choklad. (GOTT) Jag svepte en liten flaska energidryck, vilket inte hjälpte mer än en halvtimme. Detta reulterade i att jag sov mig igenom en del av filmen, men jag missade ingenting! Att biobesöket var sinnessjukt var väl att ta i, men somliga amerikaner är ju precis som vi ser dem i film.
 
För att citera JD i scrubs:
J.D: I hate that stereotype that black people all yell at movie screens, y’know? Like you go to see a horror flick and you’d be yelling like, “Don’t go in there, girl! Hes behind the door!”
 
DET ÄR PÅ RIKTIGT!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Ååh jag är så himla avis!!! Fler bilder vill vi ha! Hoppas ni njuter riktigt ordentligt, och ge chai en stor kram från mig och mongot... :) /amanda

2012-07-08 @ 18:01:18
Postat av: littleone

Gillar din väska!
Haha, har sett rörliga varianter när vi talar om trafikljus, men aldrig fingrar i luften..

Saknar dig!

2012-07-08 @ 21:56:08
URL: http://mpthree.blogg.se
Postat av: littleone

Gillar din väska!
Haha, har sett rörliga varianter när vi talar om trafikljus, men aldrig fingrar i luften..

Saknar dig!

2012-07-08 @ 21:56:51
URL: http://mpthree.blogg.se
Postat av: littleone

Gillar din väska!
Haha, har sett rörliga varianter när vi talar om trafikljus, men aldrig fingrar i luften..

Saknar dig!

2012-07-08 @ 21:57:39
URL: http://mpthree.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback