Crossovers - åt fel håll!

Jag har nog aldrig varit med vid ett träningstillfälle där vi var så få som igår. Fyra stycken var vi totalt, varav en var tränaren och en annan en gamling inom roller derby. Så med andra ord var det lite svårt att snacka taktik inför lördagens scrimmage. Vi tog oss istället tid till att träna praktiska grejer som exempelvis t-stop (ett sätt att bromsa). Jag satsade lite extra på att träna crossovers - fast åt fel håll. Det är en sak att lära sig att göra det åt det håll som man åker på banan. Men att sen åka åt andra håller och byta ben - det blir helt fel! Men igår släppte det! Det handlar verkligen bara om att släppa spärren och våga. Nu vågar jag!

Här nedan ser ni vad en crossover är. Kort och gott lägger du ena benet över det andra. Detta gör man för att öka hastigheten, samt att det går bra mycket smidigare att ta sig fram när banan svänger.

Bild på Monika som jammer under våran scrimmage den 28 januari.

Jag kommer säkert sitta och skratta lite för mig själv över detta "fantastiska" inlägg om ett år. Det känns fantastiskt nu i alla fall och det är vad som räknas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback