Julbak

I lördags åkte jag och Randy över till Huddinge för att julbaka med mamma. Det blev hallonkolor, lakritskolor samt två plåtar dumlegrottor med noblesstopping. Dumblegrottor är hallongrotta med en halv dumle istället för sylt och avslutningsvis en nobless som fått smälta ovanpå när de är nygräddade. Inte trodde jag att det var så lätt att göra kola! Med en termometer är det ju idiotenkelt! En ugnstermometer från Ikea fungerar förövrigt utmärkt till kolakokning. Man tager vad man haver! Jag har tyvärr inte tagit några bilder på slutresultatet då resten av kvällen gick åt till att packa in kolorna i cellofan. Men och andra sidan så kommer jag helt klart att tillverka ännu mer kola nu i veckan!
 
Den som spar han har...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback