Dag 1 i NY

Jag kan ju tycka att det är smått efterblivet att det inte är smidigare att ladda upp en bild på blogg.se genom mobilen. Känns ju både lamt och dyrt att köra sms-blogg. Ni får helt enkelt blunda och hitta på en egen bild i erat huvud till detta inlägg. Jag kan rekommendera en enhörning och regnbågar... Well...

Nu har vi landat och "bosatt" oss mitt på Manhattan. Vi har redan hunnit tillbringa en hel dag här. Gårdagen började givetvis med att sova ut ordentligt efter flygresan och därefter hitta någon schysst american breakfast. Båda våra rumskamratet rekommenderade ett ställe i närheten som heter Life café. Stället är som att kliva in mitt i en film, som Chai sa. Precis som att kliva in på en diner mitt på motorvägen med tillhörande Bob Dyland i högtalarna. Sådär så att det inte skulle förvåna en om Crocodile Dundee kom in vilken sekund som helst. Menyn var riktigt fräsch, lite dyrare än allt annat på Manhattan, men ändå inte värre än Stockholmspriser. Här går det att få tag på riktiga ägg, grönt, bröd med fiber och färsk frukt. Själv valde jag givetvis american pancakes! Det finns inget bättre på denna jord! Jag var dock lite orolig över mitt val av enbart pannkakor. Kanske skulle jag ha beställt in någonting mer... heehee, eller inte. Det var tre ENORMA pannkakor som kom in, fyllda med valnötter och banan (vilket jag beställt) och med färska bär, frukt, grädde och såklart sirap bredvid. Jag har aldrig i hela mitt liv ätit så goda american pancakes! Helt efterblivet! Hjärnnötter och banan - vilken kombo! Chai valde en omelett med avocado i. Att man själv aldrig har tänkt på det. Särskillt under vår diet den senaste månaden. Nä just det, vår träningsdiet har jag inte nämt någonting om tidigare. Det tar vi när jag kommer hem. Nu är det hur som helst tre veckor med "ät allt du ser och kommer över" som gäller.
Anledningen till att jag har tid över att skriva ett så här långt inlägg på mobilen är att jag förmodligen är lite undermedvetet jetlaggad. Vi ska egentligen inte upp förrän om några timmar och jag känner mig helpigg. Skulle vara skönt att ta en springtur, men risken är nog att jag bara tappar bort mig eller blir bortrövad av Jesus Loves you-canadensaren i rullstol. Finns grymt mycket udda människor här! Precis som i film! Det finns alltid något rikspucko i stora Hollywoodfilmer, ett milt exempel är ju uteliggaren i day after tomorrow. Folk längst gatorna är sådär udda på riktigt! Så nä, ut och springa själv dag två på Manhattan blir det inte!
Vad kan jag berätta mer? Shopping i den här stan är awesome, men jag hade inte förväntat mig annat. Än så länge så har jag bara fyllt på strumpförrådet samt införskaffat en enorm ring med bling-bling i form av en sköldpadda. Matchar min senaste nagelkreation! Det var allt för nu, kommer säkert hinna uppdatera lite mer sen när Chai jobbar. Nu ska jag längta lite efter frukosten och försöka somna om igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback