Håll/Mjälthugg

Jag tycker inte om nyårslöften och att man ska få ett helt år på sig fram till nästa nyår för att styra upp vad det nu är man vill ändra på. Det ska vara press! Så därför har jag satt året ut som deadline för att komma i form igen. Känns ju rätt hopplöst med en oanvändbar hand. Så vad jag har pysslat med på gymmet efter min lilla olycka är löpning.

Jag har dock haft en hel del problem med håll/mjälthugg. Det kan ju vara idrottens sämsta påhitt. Jag är knappast en helt ovan löpare, men givetvis har problemet blivit lindrigare sen jag började träna för många år sedan. Då fick jag håll efter första metern.

Nu låter jag bli mat och dryck trätt inpå träningen, vilket hjälper en hel del. Har provat allt från lång till kort uppvärmning, men tycker ärligt talat att det inte gör någon större skillnad. Håll får fortsätta vara ett mysterium...

Lördagsträning:
  • 60 min löpband
  • 10 min trappmaskin
  • 90 crunches
  • 60 rygglyft
Idag gick det dock riktigt bra att springa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback