HIV


Jag blir så jäkla sur över människors okunskap om HIV! Det smittar ju inte bara du tittar på någon med HIV. Jag tänker på mamman som inte berättade för sin man om sin HIV och fick två barn tillsammans. Nu genom dokumentären så försöker de fånga svenska folkets hjärtan. En dokumentär kommer verkligen inte hjälpa mig med att få förståelse för att det skulle vara okej att ljuga någon du älskar rakt upp i ansiktet.
Varför inte istället lära människor om hur töntigt viruset egentligen är? Ta död på folks jävla fixa ideer om att du inte kan använda en toalett efter en HIV-smittad, eller dricka ur samma glas, eller ge en kram.
Tro mig! Jag har suttit på ungdomsmottagningen väntrum och hört en panikslagen tjej som pratade med sin kompis om att hon var så orolig att hon skulle vara HIVsmittad, då hon druckit ur en HIVsmittad killes glas...

Nä, nu ska jag släpa mig ner till konsum och köpa mjölk och laga pannkakor. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback