Nyår

Jag vet inte om någon såg programmet om människor i USA som ägnade kropp och själ åt julbelysning. De klädde in hela utsidan av sitt hus och fyllde sin gräsmassa med hundratusentals lampor och annat i julväg. Lite så har det känts här i lägenheten de senaste dagarna nu när vi storstädar. Precis som för dessa människor så blev det väldigt tight med tid och när det låg prylar över hela lägenheten, så kändes det nästan omöjligt att hinna klart till nyårsmiddagen. Men det gick och riktigt fint blev det! Ni skulle se. :) Särskilt du Nyberg som har sett den absolut värsta sidan av lägenheten.
Men än är vi inte helt klara. ;)

Jag och Chai. Japp jag beslöt mig för att skippa dreads. :)



Det blev avocadoröra med räkor till förrätt efterlängtad oxfilé till varmrätt.

Jag själv stod för tillverkning av efterätt.
Pannacotta med vit choklad.



Christoffer och Fanny blev vårat sällskap detta nyår. ;)



Vi spelade spelet "Hur fan visste du det?". Riktigt märkliga frågor som ska besvaras.
Finns att köpa på Designtorget för cirkus 150 spänn. Verkligen att rekommendera.



Klockan blev 12...






Kommentarer
Postat av: FannyI

Tack för igår! En riktigt skön kväll. Blev lite trött och trist sen dock :/ vad är det med sig egentligen?;)

2010-01-01 @ 12:36:39
URL: http://tayler.blogg.se/
Postat av: sessa

Men herregud vad är det för människor? Jag hade ju skämt livet ur mig om jag satt och jagade en 22årig tjejsblogg i hopp om att sabba för henne?!

Och hade jag haft minsta uns i huvudet och lärt känna dig, hade jag skämts ögonen ur mig eftersom du är en av de mest städade människorna jag sett. Jag var in en sväng i stan på nyår och där är herr och fru svensson AS! Idioter, vanliga människor som dricker ett glas då och då och velat festa till de med "ett glas extra" på nyår. Och det är så man blir mörkrädd hur otoligt naiva människor är som inbillar sig att de minsann kan hantera alkohol.

Du däremot dricker nästan aldrig och blir aldrig särskilt berusad. Nej vet du, tacka jantelagen för bitterfittor och kommentatorer med hybris. Sådanna som har så mycket lik i garderoben att om man skulle börja leta likt dem letat skulle man hitta nog för att hänga ut dem duktigt för resten av livet ;)

Så om alla "bra" människor bara sköter sig själva så vore det nog klokast!

Jp, du är grym. En verkligt klockren person och så är det bara.

2010-01-01 @ 17:25:43
Postat av: Mamma Josefine- Foto, tankar & känslor

vilka härliga foton!

2010-01-06 @ 03:20:17
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback