Helt ensam, på riktigt.

Och nu är jag ensam i en vecka.. wierd. Det känns som att jag inte har en aning om hur man tar hand om sig själv. Bara en löjligt tanke då det vanligtvis är jag som tar hand om hushållet, städar, tvättar och sånt. Men ändå.
Jag tänkte åka över till la familj i huddinge ikväll och sova över där inatt, men först ska jag göra minst 20 dreads. Det är på tiden att jag börjar planera saker på riktigt istället för att skjuta upp. Fast det är som vi vet lättare att säga "jag tar itu med det senare.."
Jag vet inte vad som har flugit i mig, men jag är nervös inför tisdag(?) Förmodligen för att jag ska jobba och är osäker på vad det är för tid som verkligen gäller och det är ju bara töntigt att bli nervös och stressad över.

Shit det här är larvigt, jag klarade av tre månader.. en vecka är löjligt. Jag får helt enkelt försöka utnyttja min ensamma tid.

-------------
17:05

Nu står jag i valet och kvalet mellan att åka till huddinge och "umgås", framför allt chilla, eller dra ut och dricka bärs. Trodde inte att någon ville ut och dricka öl ikväll, men fallet var visst så.

------------
02:05

Om vi säger så här: det blev visst öl för min del. Men det bästa av allt var att jag höll min plan idag och gjorde tjugo dreads och lagade middag till mig själv! Biffar med potatis och ärtor. BERÖM TILL MIG! Sen kan jag ju avslöja att potatisen var potatismos och biffarna hittade jag i frysen. haha. Jag ska däremot göra laxpaj om någon dag, kanske imorrn till och med. :) Och den gör jag helt själv!

Men tillbaka till ölen.. Jag spatserade till BO's och fick stå där ensam ett tag. Jisses jag avskyr killen mer och mer för varje gång jag går dit, då han ser mig men aldrig tar min beställning. Sen dök anka, KG plus kompis upp. Jag har redan glömt hans namn :( Jag skäms. Det vart allt trevligt och KG var mer våldsam än jag någonsin kunnat ana! Karln höll ju fasen på att slå ut mina tänder, så det blev någon kaxig battle till slut och slå till flaskan så fort någon försökte ta en klunk. Egentligen är det ganska så värdelöst att umgås på BO's då ljudnivån inte är talvänlig, men nu hade vi en god anledning att vara där. ;)
Det dök upp en till vän till KG lite senare som var öh, tja. För att dra ett citat:
"hörrö kexet! Du ska med vidare va!? .......... Alltså, jag vet att du är gift, var inte så arg!"  Haha.
Det dök upp ytterligare ett gäng varav en gangstahsnubbe som kallade mig för tennistjejen. Vi alla plus två brudar (?) tog en stor taxi vidare till rock och jag som aldrig heller varit där fick visa taxichaffisen vägen. Det var nog av en ren slump att jag tidigare idag läst på internet att det ligger vid helens krog.
KG blev blek som ett spöke och ville dra hem, men försökte göra allt för att få oss att stanna kvar. Sen blev det spykalas och jag och annika tyckte att det var likabra att få hem honom ordentligt. De drog hem till henne och jag drog hem hit och jag har nog aldrig tidigare i mitt liv varit så kissnödig förr! Trodde verkligen att jag skulle kissa på mig på vägen hem. Sen mitt i allt ringde chai som var framme i Chicago och jag har nog fortfarande inte fattat hälften av vad han sa då min hjärna är lite smått bortkrökad för tillfället. Men vilken tur att jag älskar honom! :D

Det känns så skönt att inte känna någon ångest över att behöva sova ensam inatt. Känns snarare lite spännande att få göra precis vad jag vill i en hel vecka. Sen Vill jag återgå till det vanliga!

Han är allt finast i världen.

image34

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback