Inbrott

Jag känner mig för tillfället fetingförbannad, så det är likabra att jag skriver om något annat.

Inatt, eller snarare 00.50 så hörde vi hur glas krossades ute på gatan någonstans. Lät nästan som skott av något slag och glas som krossades vid varje skjut. Det börjar bli ganska vanligt att höra konstiga ljud ute på gatan, trots att man tycker att man bor i ett lugnt område av södermalm. Men nu lät det mer än vanligt, så vi kilade mot fönstret för att se om vi kunde se något. Sedan gick ett larm och strax efter det gasade en svart audi iväg. De höll på ganska länge för att utföra en stöld, så jag ångrar att jag inte hade systemkameran framme, den fångar ALLT på bild. Det visade sig att de brytit sig in två våningar under oss på en arbetsplats.
Jag som är supernyfiken av mig ville ut hela tiden, men fick inte för chai. :P
Hade bajssvårt att somna och försökte bara lyssna till vad polisen och folk pratade om när vi låg i sängen.

Halv åtta klev jag upp imorse och gjorde mig lugnt iordning inför dagen, chai som också skulle ha klivit upp låg kvar i sängen även när jag skulle gå. Kände mig nervös hela vägen till jobbet. Väl på plats visades jag till en dator direkt, brevid petter. Tror jag han heter. xD Jag insåg att jag knappt kan en bråkdel av photoshop! Men jag fick hjälp och en massa nya tips som jag kommer ha massa nytta av i framtiden. Jag jobbade så sjuukt långsamt, och jag tror att oscisen har varit där och provjobbat en dag, och om fallet är så, så är jag KÖRD! Då har jag ingen chans.
Käkade en sallad till lunch och var helt seg i skallen HELA dagen, kände mig helt slutkörd när jag åkte därifrån runt halv fem. Nästa vecka får jag veta om jobbet är mitt. Och även om det inte är så, så har jag fått en gratiskurs i photoshop, vilket inte är helt fel.

På vägen hem stannade jag till vid sl-center för att köpa ett busskort. Det var galet mycket folk och min nummerlapp blev 574. Numret stod på någonstans strax över 300, så det blev en väldigt lång väntan. Var lite nervös över min ligistiska kupp, så jag gick ut och hämtade kontanter, paranoid som jag är vågade jag inte betala med kort. Efter en timme var det min tur, och  under tiden verkade det som att vi skulle bli utkastade allihopa eftersom att stängningstiden redan ägt rum. Men då hade de fått släpa mig därifrån. Jag väntar inte en timme i onödan. När det var min tur frågade mannen bakom kassan om leg. NEJ NEJ NEJ, tänkte jag, nu är det kört. Men jag gulligullade och spelade så oskyldig och kom därifrån med ett åkkort för 300 kr mindre än vad jag räknat med! Vilket kap! Han var så snäll! Och jag var så oärlig :D
Nöjd som fasen åkte jag till ringvägen för att köpa ett träningskort. Bruden i kassan stod och gulligullade med en väktare så hon märkte mig knappt. Jag var trött, så jag vet inte om jag fick rätt träningsform ens en gång. Och jag ser trött och förbannad ut på min bild på kortet som hon tog med webcam. Jisses :P

Köpte med mig lite att äta, men när jag kom hem kunde jag inte få upp burken till smörgåsgurkan, så då var det förstört. Helt dåligt.

Jag är förkyld IGEN! Jag blir galen, är ju för fan frisk en vecka åt gången innan halsen gör ont och snoret rinner.
Nu är jag för trött och grinig över något helt annat, så jag orkar inte städa som jag planerat. Känner mig äcklig.


Vi var på middag hos chais far igår. Våldgästade vågen inne i badrummet och såg att jag gått ner två kilo sen jag vägde mig sist och inte hade en massa dreads i håret. Håret jag har nu väger en hel del. Dåligt nog kände jag ett glädjerop i hela kroppen. Och nu äter jag faktiskt ordentligt, samt tillåter mig äta onyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback