Visit på vårcentralen och EKG

Nu har jag varit förbi på vårdcentralen. Läkaren konstaterade att mitt hjärta slår extra slag när hon lyssnade på mitt hjärta. Efter de normala kontrollerna så skickade hon iväg mig för ett EKG-prov, så jag strosade iväg mot prov och EGK-mottagningen. Jag visste inte alls vad det skulle innebära och givetvis hade jag rätt om vad jag sa till chai imorse. Vid varje besök på sjukhus, vårdcentraler whatever, så tar jag på mig opraktiska kläder. Denna gång alldeles för tighta brallor och jobbiga snörade skor. Det var en jävla massa sladdar som skulle kopplas i alla fall.
Nåja, det konstaterades att något var fel på mitt EKG, men att de inte fann det nödvändigt att vidta årgärder. hah.
Skönt att det var något fel ändå, då var det inte bara jag som inbillade mig allt. Men samtidigt irriterande att behöva gå runt med fuckad hjärtrytm och ont i bröstet.
I och med att jag inte har mått bra psykiskt de senaste veckorna kan jag ju snabbt räkna ut att det sannolikt är det som påverkar hjärtat. Kul om jag skulle dö av en hjärtattack av helt onödiga anledningar. Nu ska jag bara komma på hur jag ska lösa det hela. Vore trevligt att slippa all ständig oro samt press på att hitta jobb.

Om två timmar ska jag vidare till studion och möta chai, annika, anton, fredrik och kanske markus. Vi ska upp mot biskoppen och dricka öl. Hoppas bara inte att ytterligare umgänge, dvs sådana som jag inte klarar av. Då tänker jag framkalla en blodpropp genom att imitera Hiro. :D HNNMMMPPFFF

Jag ska köpa en brandvarnare också, jag kom på (igen) igår att vi ju inte har någon. Och jag blev ju lite paranoid (såklart) nu när vi drog igång R2D2.. det lilla rullbara elementet, som ser ut som en gorilla med ett öga. Hoppas de har någonting i ringen, för jag orkar inte trilla runt mer idag.
Kikade på rean på H&M innan jag drog till vårdcentralen, för em sa att de reade ut en jacka som jag spanat in. 99 spänn skulle den visst kosta, men det var mer än så, så då får det vara. :/

Nu ringde sanna och ville dricka kaffe, så jag ska kila över till henne för en kopp. :]

Kommentarer
Postat av: Victoria

Fin blogg du har! :)

2007-10-19 @ 15:34:29
URL: http://victoriaadolfsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback