Plåtning - reklam

Nu har jag börjat fatta att jag blev vald, vilket gör mig nervös. De ringde runt halv sju igår kväll och sa att de hade valt mig. HELT OTIPPAT! Fick dock inte reda på annat än plats och tid.
Fick tag på stylisten nu imorse som frågade om jag har en garderobmed beiga kläder. Uäck, skulle inte tro det. Men grått gick också bra. Annars hade de tydligen en hel del på plats. Hon hade mailat mig igår kväll visade det sig och att döma efter mailet ska jag plåtas tillsammans med en kille i regnväder! Det bådar inte gott! Fast och andra sidan kan det omöjligen vara annat än vänskap i bilden om man ska vara klädd i beiga kläder, gummistövlar och regnjacka :D Det är INTE kärlek!

Kärlek är att ge mitten av en bulle till någon.

Jag håller på att skita på mig. Jag är nervös! Okej, jag uppdaterar senare, nu måste jag packa min väska och ta tåget till karlberg.

--
16:24

Helt klart en okej dag! Kom till platsen som inte gick att missa då det var utomhus och visste inte vem jag skulle prata med då alla bara stirrade. Men till slut hittade erik mig och visade mig in till bussen där vi skulle fixa kläder och grejer. Jag behövde bara låna en stor grön jacka då kläderna jag hade med mig passade bra enligt stylisten. Vi pratade igenom bilden lite och jag, en annan kille, som jag som vanligt har glömt namnet på, och en annan tjej skulle vara med på. Som vanligt blir det ju alltid helt annorlunda än vad de har utlovat. ;)

Jag och den andra killen kilade iväg till en restaurang och käkade gratismat och snackade. Jag är helt hundra på att jag har åkt taxi med honom. För jag kände igen honom sen tidigare och så berättade han att han har extraknäckt som taxichaffis. Hah, världen är liten.
Hela tiden gick mest ut på att vi käkade god mat och fikade. Strax innan vi skulle plåtas så blev jag sminkad, vilket jag började tro att de skulle skippa. Såg ut som ett canceroffer när MUAn var färdig. Bara blekt smink och inga ifyllda ögonbryn. :P
De hade fixat konstgjort ösregn och jag blev verkligen genomblöt! Nu i efterhand är jag väldigt tveksam om jag ens kommer synas i bild då det började bli så mörkt ute och jag och killen fick stå bakom tjejen. Men det visar sig, och affischerna kommer att sitta uppe över hela stan vecka tre nästa år! Värsta grejen.
Lättförtjänta pengar!

När jag kom hem samtalade jag lite med sven som försöker ordna med fotografjobb åt mig :D Och har även fixat en kund som vill ha dreads. Så de kommer nog på besök någon gång i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback