Glömsta vs Stureplan

i lördags blev allt helt bortom mina vildaste fantasier! Det började med att jag mötte upp skåningen vid södra station vid fem-tiden. Jag hade ingen aning om hur han såg ut, då det är chais kamrat, men vi lyckades hitta varandra ändå. Han dumpade en väska hos oss, och sen drog vi för att skriva ut mitt cv och därefter till studion. Stors dök upp också. Så jag, chai, åberg, stors och annika kilade upp till biskoppen och började dricka öl och inväntade ytterligare några till. Själv väntade jag med öl för att inte bli för full. Jag hade redan druckit en öl medan jag satt vid symaskinen och sydde om ett par byxor som jag ville ha på mig under kvällen.

Jag är superglad att Nathalie dök upp på biskoppen, så att jag i alla fall hade någon som ville prata med mig. Ett gäng FN-soldater är inte roliga att umgås med. :P
Efter en kanongod ost och korv-tallrik och en stor måltid på biskoppen lyckades Sanna och jag komma överens om att ses vid södra station 21:45. Så jag sprang för allt vad jag kunde, men kom för tidigt ändå. Väl framme i Huddinge skulle vi komma på hur vi skulle ta oss till Glömsta. Jag lyckades ta reda på bussnumret, men bussarna hade slutat gå. Så jag fick en snilleblixtidé! Vi skulle gå genom den mörka skogen! Jag och Fredrik hade promenerat längst en skogsväg förra sommaren, ut mot det jag trodde var Glömsta. Så vi spatserade på. Absolut inget jag ångrar, för det var ett äventyr som hette duga! haha. Helt vilsna, efter lite vägledning och trängt igenom granar i totalmörker, klafsat i lera och gått igenom platser som kändes som i The Village, så kom vi fram. Under hela vägen försökte jag få sanna att förstå att jag faktiskt kände igen mig. Jag kände igen massa hus. Och när vi var framme vid rätt hus var jag 100% säker att där har jag varit! Hon trodde inte på mig. Först när jag skrek att "men de som bor där har ju en hund" så började hon tro mig.

Den första vi fick syn på var vår kära Bodén! Hon är lyckan själv och jag blev så glad! Eftersom jag visste att jag hade varit i huset förut började jag leta efter bekanta ansikten. Precis som jag trodde! Där satt Fredrik! Jag blev kanonglad! Han sa att även Jones var där, så jag letade upp honom. Men Jones gav mig ingen vidare trevlig reaktion. Förmodligen var han full och påverkad av något skräp. Resten av alla killarna var också där och alla minns mig. Så jävla otippat, och först då trodde Sanna på allt mitt skitsnack under hela vår färd igenom skogen.

Vi drack öl och hade skitkul, trots att det tog oss en timme och en kvart att hitta dit från huddinge centrum. Sanna gav mig en het dans inne i badrummet i jaccuzin! HETT! haha!

Klockan började närma sig halv tre-tre någonting, folk hade dragit hem och någon försökte ragga på mig stenhårt, vilket jag bara fann mest irriterande. Jag ville bara förflytta mig vidare till festen hemma hos Anders, så vi ringde en taxi. När taxin var där så gick vi för att dra på oss ytterkläderna. ALLA mina kläder var dränkta i öl. Tjocktröjan, hela insidan av min jacka, vantar och lite av skorna. Så när vi satt i taxin var jag inte lika pepp på att dra iväg mot gärdet för ännu mer festande och sedan åka kommunalt hem. vi stannade istället kring mariatorget. Killen som vi samåkte med kastade sig ur bilen i sista sekund och spydde.


Jag visste att chai och resten av killarna var på Marie levou, (stavning?) och jag var cp-kissnödig. Det slutade med att sanna tvingade in mig i en buske för att pissa offentligt. Skitsvårt att få tag på chai, så sanna drig hem. Men till slut kom han ut med resten av killarna och de var fulla som svin.

Chai gjorde mig sjukt förbannad så jag tänkte först bara dra därifrån, men ville samtidigt inte gå hem och ivänta dem trilla in ännu fullare fram mot morgonen. Det slutade att vi hamnade i en taxi på väg mot stureplan med en taxichaffis som spelade så hög musik och körde så jävla fort att det inte gick att prata med honom. Han verkade inte heller kunna svenska och alla sjöng med till musiken. Det var nog bara jag som ansåg att detta inte var en normal taxifärd. Kan ha berott på att jag inte var full nog som de andra.

Vi kom in på någon nattklubb och fick komma in gratis och före hela kön (där inträdet gick på 180 spänn) Hur fan kan folk köa på stureplan för att betala 180 spänn. Väldigt flashigt ställe och jag ville supa ner mig så fort jag bara kunde. Det första som händer när jag kliver in är att jag blir tagen på brösten av en tjej. Trots att jag stog med resten av killarna så var det ingen som såg det.

Vi satte oss ner i ett hörn och fortsatte att dricka öl. Jag blev aldrig riktigt full, trots att jag kämpade. Det resulterade bara till att jag blev kissnödig och hamnade i toakön. Ett jävla svin började äckla sig, hängde över mig och började ta på mig. Jag blev äcklad och fick panik. Skickade ett sms snabbt som satan till chai att han skulle komma dit, men han kom aldrig.
När jag kom tillbaka till dem stod de och dansade. Jag hade fetångest och kände mig som världens äckligaste människa och fick sån jävla dödslängtan. Är det så här folk har roligt?
Tack och lov började klockan ticka in på fem, så det var ändå stängningsdags. vi tog en taxi hem. Chai och åberg gick iväg för att köpa hamburgare och jag gick hem ensam, ställde mig i duschen och grät.

Jag sätter aldrig min fot inne på en klubb på stureplan igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback