utomhus eller inomhus?

Jag nästan flög upp ur sängen vid åtta i morse för att jag var så pigg. Förmodligen för att jag har sovit ganska mycket den senaste tiden och förkylningen fått mig att känna mig helt outvilad. Eller så är det rent ut sagt stress.
Em ville träffas idag och åka och bada, vilket jag jättegärna vill.. har ju inte badat utomhus en enda gång i år!
FY Skäms på mig! Men jag måste bli frisk.
Och givetvis kommer solen fram som tvingar mig att lämna lägenheten och ta vara på den. Men och andra sidan kollade jag nyss på vädret och jag vet inte om 16 grader är värt det. Måste göra klart mina dreads.
Stress minst sagt.

Nu är chai ute och går och lär väl vara tillbaka om en kvart eller halvtimme skulle jag tro, sen tänkte jag gå ut och gå en 45 minuter runt årstaviken. Upplever jag då att det kommer bli jättevarmt idag så kan jag nog ta och unna mig att få ligga ute och sola ett tag idag.

over and out för stunden

---
13:20

Det var väl ingen riktig idé att lägga sig och steka i solen, just för att det inte fanns så mycket till sol att steka sig i. Däremot var det fint väder och lagom varmt för shorts, linne och kinaskor. Kinaskor är däremot ingen höjdare att promenera i, tog en kvart extra och mina hälar är ömma.
Jag gjorde som så att jag stannade hemma och gjorde dreads fram till elva, samtidigt som jag lagade iordning lunch åt min fästman (jag gillar att säga det.. det får mig att låta så gammal ;D). Därefter fick jag min promenix, och nu ska jag fortsätta på mitt mästerverk här tror jag, det blir verkligen så galet snyggt!

Förövrigt är det någon från göteborg som ringer och ringer, HELA TIDEN. Så fort jag svarar så är det ingen som säger något i luren. Störande! Rent allmänt när någon ringer och numret är kvar i telefonen och personen i fråga inte går att hitta på eniro eller liknande, så blir jag galen! Men det finns väl värre saker att oroa sig för.

Imorgon ska jag (om de avierna kommer med posten) hämta mina paket och sedan köpa en guldpenna och se om det fäster på dreadsen. Vore kul att göra lite mönster utöver det jag redan gjort. Jag måste komma på allt möjligt att göra om dagarna för att slippa tänka, samt låta tiden rulla på. Är sugen på att köpa en våg också :/ Chai kommer säkert att gömma den för mig. :p Jag har för konstiga mål.. Jag vill bli smalare än vad jag redan är. Livnär mig på lögner om mat och det tror jag att jag vårar skriva rakt ut, då jag inte tror att någon läser min blogg längre med tanke på mitt uppbehåll. Käkar ett mål mat om dagen under veckodagarna, i alla fall de dagar jag är för mig själv och ingen vet vad jag gör. Tur är väl det att jag inte bor själv, då kan jag nästan lova att det skulle ha gått dagar då jag inte tillåtit mig själv att äta någonting. Är inte jag nöjd kan jag inte ta åt mig av komplimanger. Det går bara rakt igenom och sen åt helvete. När jag väl är nöjd tänker jag börja hårdträna och äta rätt så att jag.. jag tror inte ens att jag är jag i målet jag söker..
I andras öron låter det fel, men det är det enda rätta jag kan hitta nu.
Jag vill inte bli en i mängden i hans ögon.


Jag insåg vilken hemsk människa jag var för ett år sedan, då var det nog bara jag i min värld.
Oavsett vad så älskar jag Chai mer än allt här i världen och vill att det förblir så här som vi har det.
Förlåt för allt annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback