Arbetslivet i en ask

Fy fan vad jag älskar att jobba. :D
Igår blev det stressigt i och med att jag fick skynda iväg och börja jobba klockan sex på kvällen. Hade helt glömt bort. Sorterade valsedlar och allt smått och gott som måste ut till de olika distrikten.
Jag tror inte ni anar hur mycket som måste göras inför ett val.


Vi blev inte ens klara förrän klockan fyra på morgonen. Inte fan fick man mycket sömn. :P Efter att ha sovit så sjukt gott, och drömt fina drömmar, så kastas man ut i verkligheten då väckarklockan ringer.
Jag tänkte i tio sekunder att "nej, jag skiter i det här och ringer nån annan som får hoppa in" Men ändrade mig. Jag skulle vara på plats igen klockan sju på morgonen.


Busschaffisar och vi andra var på plats för att lasta bilarna med grejerna som jag och tobbelino packat hela natten. Så koll på allting hade jag då allt. Efter en jäkla massa krångel hittade jag min chaffis, så efter ett par timmar drog vi iväg. Jag fick åka lastbil för första gången i mitt liv. haha. vilken lycka.
Där satt man, solen sken och drack kaffe. Var som sagt bara country-musik som saknades!
Världens jävla chilljobb! Och trevlig som fan var jag när vi nådde varje distrikt, även mot gubben som inte tyckte om mig. Men men.


Fan vad jag mår bra, trött, men skitsamma. :)
Jag har resten av dagen ledig och för mig själv. Det är mysigt.

Imorrn gäller det. Då har vi nått allt vi slitit inför. Börjar jobba sju imornbitti och får åka hem först när alla röster är räknade. Dvs sent in på natten.

Men jag drar in några tusenlappar minsann! :D Fy fan va härligt. har än så länge ett och sju på mitt sparkonto, så nu jag råd med bussresa, och lite till. prrr.
Jag hatar pengars kontroll över mig.


Men vad jag behöver är en allmanacka för jag tenderar att dubbelboka saker. 1000 meter konst är ju fan snart! På tisdag ska jag få tillbaka twinsens odyssey, älskade spel. Jan har fått låna det av mig på tok för länge nu. :(  Och på onsdag ska jag träffa Ki'sen. Nja, det här ska jag nog klara av att komma ihåg.

Jag kräks på lugna favoriters kärleksmusik! GAY!
:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback