Förhållanden. tjejer vs killar

Jag måste får börja med att jag tycker att manges första inlägg i sin blogg var oerhört intressant att få läsa. Ganska skönt att få läsa det som kan tyckas självklart.
Vi tjejer och killar kommer alltid att ligga i en fight emot varandra och aldrig någonsin förstå oss på varandra fullt ut. Vi tycker att ni är jävligt knepiga och ni tycker att vi är oerhört komplicerade.

Ja, vi söker en snäll och underbar man och det är precis vad vi får i ett förhållande. Om något fuckar sig säger vi för det mesta till om problemet, samtidigt som ni aldrig ser problemet och i vårat fall skulle vi bli bitchiga som fan. Men jävla många stunder är det felfritt.
Jag vet av egna erfarenheter att jag är krånglig som fan och har varit svartsjuk som fan en del gånger i olika förhållanden. Men och andra sidan är det brutalt onödigt. Att känna svartsjuka är inget måste för att tycka om någon. Se det som att du kan lita på din partner istället. Om jag skulle känna mig hotad av någon brud skulle jag snarare ställa mig och glo på min partner än bruden. Hans steg är ju avgörande. Vill han besvara det hon gör är det han som är cp, inte hon.
Jag snarare tröttnar på en partner istället för att känna svartsjuka. Går förhållandet bra så är det ju inget att oroa sig över som sagt.

Jag kan även hänvisa till mitt föregående inlägg för att påminna om citaten jag har fått höra. Och det har verkligen kommit minst Ett sådant citat ur varje förhållande med en man. Dock inte i mitt nuvarande. Ja, trot eller ej, han är man inte kvinna. :D Jag kan i alla fall våga påstå att många killar, inte alla, är fullt nöjda med föhållandet, men ganska så blinda och tar saker för givet många gånger. Därför verkar vi alltid missnöjda och går runt som tickande bomber ibland.

Jag syftar absolut inte på att alla fall är likadana. Aboslut inte. En del hänger med på samma plan genom hela förhållandet och ser lösningar på problem.

Shit vad skönt att ha gått igenom en del redan, trots att en del har gjort ont utav bara helvete samt att jag klantat till det nån gång. Jag vågar nog påstå att det var värt det. Det hjälper ju mig att få ett så felfritt förhållande som det bara går nu.

Jag är otroligt lyckligt lottad just nu i alla fall.

Kommentarer
Postat av: PTS

Och snart går allt åt helvete.

2006-10-27 @ 14:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback