Pengar igen!

Alla är så duktiga och tar tag i allt som ska göras. Jag är bara lite duktig. I natt satt jag uppe och skrev på mitt tal, gjorde stödord på fina kort osv. Imorse lyckades jag givetvis tänka helt fel, så jag trodde att jag skulle hinna, fast jag i själva verket kom tio minuter för sent. Inte för att det gjorde något, för jag var den enda som kom till svenskan. Ulrika sa att hon skulle hitta publik åt mig. Jag satt nervös och trodde att hon skulle plocka på sig främlingar, men hon fick tag på Elin. Talet gick helt okej och jag lyckades hålla mig på 5:40. Helt okej. :)

Sen har jag lyckats sälja fem plagg, eller snarare lägga undan dem, och henne har jag träffat och litar på att hon kommer betala när hon får studiebidrag. Dreadsen har jag även lagt undan åt henne. Hm.. sammanlagt 520 spänn. :) inte helt fel.

Arbetsmiljön vart typ inte så mycket gjort. :p Vi fick nys om att Fråga Olle-Olle skulle komma till våran skola och prata inför ett par klasser i ettan. Jag, sara och issa ville verkligen gå, trots att vi inte fick. Men vi lyckades komma in i klassrummet ändå. ;D Helkul att lyssna på och man tröttnade inte en sekund. Eller jag vart ju iofs ganska sömnig.
Sara och jag stannade alltså kvar i timmar för att vi sedan skulle kunna repa med bandet. Men givetvis krånglar allt till sig. KILLAR ALLTSÅ. Jisses. Palla.
Blev till slut rep i en timme, och ganska aktivt faktiskt. Nu är det texten som vi måste sätta!

Efter skolan åkte jag in till staden med moppen och tappade honom på vägen för att sedan möta en prick som var vän till Nils som ville ha dreads. Sen insåg jag vem det var.  en pojk jag träffat förr minsann. Han var helt överlycklig över att få skaffa dreads. haha, så söt. Vi köpte håret och jag fick alla pengarna direkt. Kändes fett bra med 500 i plånboken som tidigare varit tom för länge. När jag kom hem insåg jag att bruden som beställde dreads i november hade fört över pengar. Så nu finns det även pengar på mitt konto! Helt underbart!

Imorrn gäller det.. Uppspelet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback