Överraskningsresa till London

Efter alldeles för många piña colada på CALMs sjuårskalas inne på Rival så beslutade jag, Jeff och Bettina att vi skulle göra en överraskningsresa för Chai senare under hösten. Detta bestämdes alltså redan i augusti och jag som inte har några hemligheter har haft väldigt svårt att hålla tyst. Sen är det inte så lätt som det låter att bara dra iväg en egenföretagare med inbokade kunder, men med mångas hjälp så klarade vi det och Chai anade ingenting. Jeff lyckades få honom att själv ta ledigt på lördagen i tron om att de skulle överraska mig med indoor skydiving. Nix pix!

Jag packade åt oss båda onsdag kväll och mosade in resväskan i garderoben. Torsdag (förra veckan) klev jag upp vid sex på morgonen för att göra mig iordning, gå ut med hundarna och duka fram frukost. Klockan sju knackade Jeff och Bettina på dörren. Chai som låg och sov trodde att något hemskt hade hänt eftersom hans bror och fru klev innanför dörren klockan sju en torsdag. En liten parentes var att jag fick jaga runt Tyson i sovrummet för att först få ut honom på promenad. Chai vaknade en stund innan sju och undrade varför inte Tyson var kvar i sängen och varför jag stängt igen ytterdörren utan att säga hejdå. När jag kom in fick jag helt enkelt säga att nöden kallade och Tyson behövde lägga en falukorv. Sen försökte jag hålla Tyson borta från sovrummet eftersom både han och Randy går bananas när dörrklockan ringer. Randy har tränats att skälla när någon är på ytterdörren och han har i sin tur lärt Tyson. Inte mitt favorittrick. Hur som helst är det inte särskilt trevligt att ha lilla hunden på huvudkudden när någon ringer på dörren. Så när jag efter mycket om och med fått ut Tyson som hade gömt sig för mig under sängen, så kom Chai ut från sovrummet och tog med sig honom och la sig i sängen igen. Mission failed. Jag har aldrig varit med om en mer morgontrött hund!

En timme senare satt vi i en bil på väg ut till Arlanda för flyga över på en Weekend till London. Jag hade aldrig varit i London innan och hade heller aldrig haft någon större lust att åka dit. Vi valde mest London bara för att få ett miljöbyte.
 
 
Det här med öl utan kolsyra... inte min kopp med te som britterna skulle ha sagt.
 
 
En frukost på restaurang Garfunkels
 
Vi tog in på Hotell Royal Eagle vid Paddingtons station. Det ingick frukost, vilket var det största skämt till frukost jag varit med om. Bullar, marmelad, kaffe och juice. Haha. Jag älskar sötsaker, men det blev tillochmed för mycket för mig.
 
Så där - turistbild kommer lastat!
 
Alla jag någonsin har pratat London med har sagt att jag kommer att ÄLSKA Camden. Självklart var det värt ett besök och hade jag varit 17 år så hade jag säkert med världens största leende skrapat ihop mina sista femtioöringar och köpt mig ett par New Rock-kängor. Min upplevelse av Camden idag? Kul att ha sett, men om sanningen ska fram så tycker jag bättre om att stå och klappa på Burberrysjalar i kashmir.
 
 
En av dagarna när vi skulle käka på Bröderna Olsson så gick vi av en slump in på Chotto Matte som låg alldeles intill. Bröderna Olsson öppnade nämligen inte förrän vid 17, precis som hemma, så vi hade lite tid att slå ihjäl. Där inne drack jag den godaste drinken i hela mitt liv och jag tror Jeff mitt emot är beredd att hålla med.
 
 
Jag skulle allvarligt talat kunna åka tillbaka till London enbart för den här restaurangens skull. Maten såg lika fantastisk ut som drinkarna var goda. En till grej som gör restaurangen värt ett besök - toaletterna! Det var som att kliva in i ett rymskepp med en design som skulle kunna platsa i en framtidsfilm.
 
 
Bröderna Olsson i London hade förövrigt bättre mat än i Stockholm.
 
 
Afternoon tea är något jag velat prova på länge och det hann vi med precis innan vi skulle åka hem till Stockholm. Jag vill också bjuda på afternoon tea hemma hos mig någon gång! Se så tjusigt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh London <3 Varit där en gång (2012) och vill absolut dit igen någon gång i framtiden! Frukosten ser helt magisk ut. Vad tyckte du om Afternoon Tea? Ville så gärna testat det när jag var i Belfast men vågade inte eftersom jag inte trodde att jag skulle gilla det :3

Svar: Jag älskar mat och bakverk i miniformat, så afternoon tea passar mig utmärkt! Sen tror jag nog att svenska hembakta scones är ännu godare, men det blir liksom en annan stämning att sitta med små söta tekoppar i London. :) Jag tycker att det är värt att prova om man är där med ett roligt sällskap.
JP

2015-10-31 @ 23:09:15
URL: http://forevermore.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback