Löpning

Jag blir mer och mer intresserad av Stockholms marathon och andra löpartävlingar för varje år som går. I år satt jag faktiskt bänkad framför tvn för att följa Stockholms marathon. Även om det må låta helt sanslöst lamt att sitta hemma när jag i själva verket bor i närheten av en del av banan, men jag hade faktiskt jobb att göra hemifrån. Tur att dreads går att göra framför tvn! Trots att jag aldrig har sprungit längre än sisådär 11 km och trots att jag är mästare på att få alla tänkbara skavsår efter bara 5 km, så är jag ändå rätt intresserad av att själv delta i loppet. Ska jag tillägga att jag väldigt många gånger har sagt att jag aldrig ska springa marathon? Jag har i alla fall börjat springa utomhus igen och har trappat upp mina löprundor till strax över milen nu, så jag får ta och sätta 20 km som mål innan semestern. Det där ångrade jag i samma sekund som jag skrev det! :D
20 km på två timmar, klarar jag det?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback