Lingon

Idag hade jag tänkt hinna iväg en sväng ut i skogen med Randy för att plocka lingon igen. Jag och min bror Kristoffer var ute i Norsborg och plockade lingon förra helgen, men jag är sugen på att göra ännu mer lingonsylt. Denna gång med kanel i för att få något annat än vanlig lingonsylt. Hur jag hade tänkt hinna med en tripp till skogen vet jag inte riktigt. Vi har ju middagsbjudning ikväll och det är ju rätt otrevligt att inte vara hemma då. ;)
 
Kristoffer aka Ariel plockar lingon
 
Min första hemmagjorda lingonsylt
 
Ja, det står ju nästan skrivet i stjärnorna att jag och mina dreads gillar att vistas ute i skogen (om vi ska vara fördomsfulla) och framför allt komma hem med allt gratis som Sveriges skogar har att bjussa på. Snart är det dessutom dags att plocka och torka svamp igen! Can't wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback