Nike Fuelband

Chai bad vår vän Rob att köpa Nikes Fuelband åt oss i New York och skicka över till oss. De kom för en vecka sedan och det var verkligen klockan i mina bästa drömmar! Jag kan inte vara mer nöjd! Själv brukar jag mest använda olika svarta armband som accessoarer, därför har en vanlig klocka aldrig riktigt passat mig.
 
Först och främst så är detta en träningsklocka som är ett tappert försök från Nike sida att få folk att röra lite mer på fläsket. Vilket fungerar! Det här är som framtidens tamagotchi som vill att du matar den med Fuel. Or else... Du rör på dig och du får högre Fuel. Enkelt!
 
Nike Fuelband visar:
Klocka, Fuel, Kalorier & Steg
 
Den ser ut som ett vanligt svart armband tills dess att du trycker på knappen.
 
Eftersom jag inte har kommit igång för dagen och ännu inte tagit många steg i lägenheten så kan jag inte med hjälp av bilder visa mer än tiden. Annars visar klockan nämligen med hjälp av små lampor hur nära du är att nå ditt dagliga mål som du själv ställer in. När du har nått skalan rött-gult-grönt så har du klarat dagens mål och klockan visar "GOAL!"
 
Jag har läst mig till att klockan ska hålla ca 4 dagar och måste sedan laddas om, men jag upplever själv att batteriet dör tidigare än så. Snarare efter 2-3 dagar. Men det är inte jobbigare än att ladda mobilen om kvällarna, så jag ser inte detta som en större nackdel. Ditt Fuelband kopplar du in via USB-sladd till dator eller genom bluetooth till telefonen för att därigenom synka och följa din träningsstatistik.
 
Jag hittar inte någon information om när Nike Fuelband lanseras i Sverige, så jag tror ärligt talat att det inte blir förrän längre in i nästa år. Men det är nog världens roligaste leksak, så den som väntar på något gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback