Träna hemma

Det kan ha varit höstens vidrigaste dag igår, rent vädermässigt. Jag har redan svårt nog som det är att ta mig till gymmet på tisdagar av någon anledning. Tisdag är som måndag. Sen tänkte jag lura mig själv/tvinga iväg mig genom att dra i mig min innan-gymmet-bumbibärssaft, men efter det kände jag ännu mer att jag verkligen inte ville dra på mig mina blöta skor och vandra ut i regnet. Det var när jag såg Chais bulgarian bag i ögonvrån som jag frågade mig själv varför jag inte tränar hemma sådana här dagar. Sagt och gjort. Det var längesedan som jag körde ett så jobbigt pass!
 
Jag körde diverse övningar med bulgarian bag som knäböj med säcken på axlarna och armhävningar med ena handen på säcken och skifta m.m. Sen körde jag 15 min av nattis egenkomponerade övning aka Horövningen för att få upp pulsen. Därefter provade jag på ab ripper för första gången (övningar med fokus på mage i ca 15 minuter), avslutningsvis blev det horövningen i ytterligare 10 minuter. Sen ville jag lägga mig ner och gråta lite.
 
Bild från min Instagram jp_37

Jag har sån sjuk träningsvärk i magen idag! Nä, tisdagar kanske får bli min träningsdag hemma om jag ska vara så här grym när ingen ser mig. Behöver dock uppgradera mig från liggunderlag till en riktig träningsmatta om jag ska kunna fortsätta ab ripper här hemma.
 
 
Sen vill jag skryta lite och tala om att jag inte har ätit godis på över en månad. Något som inte har inträffat sen jag hade godisförbud när jag gick i fyran. Då menar jag godis som i lösviktsgodis och chokladkakor och sånt.

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Jag har läst din blogg bra länge nu. Varför vet jag inte riktigt. Jag "visste" vem du var när jag började. Du var polare med ett ex, Stefan.

Som alla andra vill jag träna och äta bra. För att må bra. Men det är så svårt att hitta riktig motivation. Men du är det. Jag vill inte träna för att bli smal. Jag vill träna för att ha en kropp som din. Du är en bra motivation till varför man ska släpa sig till gymmet.

2013-01-14 @ 19:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback