Jam skating

Här nedan kommer ett litet klipp fråm gårdagens rullskridskodans. Självklart hittar ni mig i videon.

Kul att jag ser ut att vara på väg att ramla omkull så fort jag är med i bild. Haha! Så ostadig är jag faktiskt inte på hjulen! Nåväl, vi har ju i alla fall roligt tillsammans!



"Visionen för Swayze's Quad Skate Crew är att vi så fort vädret tillåter börja träna rullskridskodans utomhus på lördagar eller söndagar. Vi kommer att ha hög musik och dansa till hits från 1978-1986 (typ). Vi kommer också satsa på 80-tals looken fullt ut med färgglada trikåer, dansdräkter och stort hår (osv, osv!!!!!).

Alla kommer att vara välkomna. Våra dansrutiner kommer att vara enkla och till en början fokusera på klassiska synkroniserade 80-tals danssteg. För många kommer det vara som att dansa med riktigt tunga skor men med tiden kommer fotarbetet bli mer avancerat. Dansrutinerna kommer att vara enkla med mycket passion, speciellt med överkroppen och därför kommer alla nivåer av dansare alltid kunna vara med. Vi kommer också att syssla med freestyle dans och lära varandra nya danssteg och hänga och ha trevligt.

Denna sport kallas Jam skating. Vi kommer att lära varandra eftersom alla kommer att vara nya.

Vi kommer att starta en förening och efter sommaren kommer de som vill fortsätta dansa, att träna i lokal. Men utomhusaktiviteterna kommer ALLTID vara öppna för alla som bara vill hänga på och dansa lite."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback