FujiDirekt

Jag skickade in mina foton till FujiDirekt via nätet för att få hem papperskopior. När jag beställde dem fanns två alternativ, att bilderna anpassas och kapas för att alla papperskopior ska få samma storlek, eller alternativet jag valde: olika storlekar på kopiorna, men att allt skulle komma med i bild utan att kapas.

Nu visade det sig att de gjort båda delarna med mina foton. Jag mailade och frågade varför och fick en härlig liten pungspark av Viveca som minsann tycker att det är jag som har kapat bilderna vid själva fototillfället.

________________________________________________________________________
SVAR FRÅN FUJI

"Hej!

11x produceras i så kallat ?Digitalt format? vilket innebär att längden på papperet anpassas efter era bildfiler. Har era bildfiler olika format får ni alltså även olika pappersstorlekar.

Vad jag kan se är många av bilderna fotograferade så att motivet är kapat.

Vänliga hälsningar,
Viveca O
FujiDirekt Sverige"


Bilden ovan är från ett tillfälle som jag stötte på av en ren slump i en park i NY och det hela gick på en halv sekund. Jag kan tycka att hunden till vänster är på gränsen till för långt ut, men att det ändå inte gör så mycket eftersom det är hunden med skor som är fokus enligt mig.


När bilden redan var så pass känsligt beskuren så kändes det inte så kul att få hem det här. Det må se lite beskuret och obetydligt ut i era ögon, men jag vet ju själv vad jag ville betala för.



Hela sökfältet är inte med, vilket då gör bilden oanvändbar för det jag hade tänkt använda den till.

Det här var bara två av en mängd felbeskurna bilder. På en bild rök halva örat på en person.
Åter igen förstår jag att fotookunniga människor som läser detta inlägg tycker att det är ovesäntligt, men jag tycker bara synd om er som inte blev tilldelad en släng av öga för bild.

Ps. FU Viveca

Kommentarer
Postat av: JP01

Förstår din åsikt klart och tydligt.

Det är dina foton, du är betalande kund och då skall du ha dem framkallade precis som du vill ha dem.

Punkt slut.



Jag har hört (ej testat själv) att Crimson är bra.

Skriver dock ut mina egna bilder hemma, då jag inte framkallar ännu.

2012-01-05 @ 00:40:43
URL: http://apelsinklyftor.wordpress.com
Postat av: Anonym

Det var det värsta! Hur klantiga får de vara. Det där ska du inte betala för. Maila samma ex som du lagt upp här. Annars, vänd dig till konsumentverket

MA

2012-01-05 @ 12:29:46
Postat av: Sara

Morr morr, fruktansvärt irriterande!

2012-01-06 @ 12:55:08
URL: http://livetifokus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback