Israel del 1

Jag tänkte att det är på tiden att jag berättar lite om min resa till Israel 27 maj - 6 juni.
Alla bilder är tagna med kompaktkameror samt mobiltelefoner. Systemkameran tog jag med mig, men jag orkade helt enkelt inte bära runt på den!

Resan började rätt asdåligt med propellerplan...



Väl framme i Tel Aviv, tidigt på morgonen efter bara ett par timmars sömn så var det dags för den hemska säkerhetskontrollen... Som idag var hur lugn som helst!! Jag blev så sjukt lättad! Gången innan jag var nere så blev jag förhörd så att jag höll på att kissa ner mig.



Vi gick ut från flyplatsen och slogs av väggen av fukt och värme. Det var en sådan sjuk temperatursskillnad mot vad det var när vi lämnade Arlanda. Men jag trivs fantastiskt bra i sådan värme, så jag var bara glad!



Äntligen framme på lyxhotellet i Jerusalem! Mamma glömde bort koden till låset på resväskan och vi hade sisådär 7 timmar att driva runt innan vi fick tillgång till hotellrummet. Men det löste sig.



Detta var tydligen första och typ enda dagen som det regnade. Tillochmed folket i stan var oerhört förvånade över mängden regn som vällde ner över gatorna. Och ja... vad gör man som turister klockan åtta på morgonen i Jerusalems gamla stan? Jag fick mitt efterlängtade bröd i alla fall. Mina svarta fejkconverse som jag fått för mig att ta med mig under resan var totalt genomblöta. Jag hade glömt bort varför jag inte använt skorna på ett år. Kan ju ha varit att det var hål i sulan. Hm...



Hittade ett par rätt så schyssta skor för under 40 spänn har jag för mig. Klok som jag är så körde jag på strumpor för att slippa skavsår! Vandra runt är ungefär vad man gör i Israel, så skavsår är det sista du vill ha.



Damaskusporten var en rejäl besvikelse i år eftersom de tydligen håller på att renovera.
Vi gick och satte oss på världens mysigaste hak istället! Jerusalem Hotells restaurang.





Med tillhörande semestermat såklart.



Sen slocknade vi på hotellet. Helt slutkörda!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Vilka flashiga stolar de fått på Jerusalem Hotel! Alltså, det gör ju ont i hjärtat att se dina bilder kompis. Måste. åka. dit.

2011-09-10 @ 00:34:41
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback