Mode?

Precis hemkommen från en kort shoppingtur i Ringen. Precis druckit en latte och gråtit en skvätt över mitt, i dagsläget, bajsiga tillvaro.
Jag ger mig själv dispens från allt som heter måste idag.
Det verkar ju vara min grej numera.

Jag svängde först in på apoteket

 Efter att ha sett mig själv och min hud i spegeln imorse så fick jag nog, helt enkelt. Dags att använda något annat än bara dagcreme. Jag plockade i princip på mig första bästa, så jag vet inte alls om något av detta är särskilt bra. Men förmodligen bättre än det jag använder nu. Dvs ingenting.

Jag har givetvis ångest över kvällens outfit - precis i vanlig ordning.
Ibland undrar jag om jag inte har någonting som borde skrivas ned på papper. 
 Antingen baggy eller kjol för första gången på evigheter. Inga av mina tighta byxor passar längre... ångest ångest. Så kjol får det bli i sådana fall. Det är ingen idé att jag skriver ner mina tankar kring varför jag ens velar, för det är alldeles för sjukt och det skulle säkert få mig att insé hur pantad jag är som är kvar.

Sen kan ja givetvis inte använda skor som jag alltid har på mig när jag använde kjol förr i tiden. Nej jag skulle ha De Där svarta fejkconversen med lite platå och de borde vid det här lagret vara nedsatta till typ 150 spänn nu.
Otroligt nog hade jag helt rätt och kom ifrån affären med just de där skorna för 149 spänn. Sådana som jag köpte i gräddvitt till Chais 30-årsfest.

Jag tappade hakan när jag fick se ytterligare av de nyinkomna skorna som liknar mer och mer alla synthskor från förr. Nu kanske jag kan damma av mina platåskor igen och faktiskt vara en av de "modemedvetna". haha.

Skorna till vänster är från DinSkos sortiment hösten -09.
Höger bild är ur Demonias kollektion och har funnits i evigheter. :P


Mina Swing.
 
Spännen, nitar och kedjor ska ju också vara helt rätt i höst, så mina kängor går ju också hem nu.

Kass bild, men ni ser nog ändå.


Sjukt att det sitter människor och designar skor och bestämmer vad som ska vara "tillåtet" att bära under en viss årstid. Nu lär man ju alla fall inte klassas som efterbliven längre för att man bär platå i alla fall. haha
Ganska lustigt är det.

Sen in på H&M för att köpa ett svart långt baslinne. Men så fick jag syn på denna - och den senapsgula färgen var kanske kärlek vid första ögonkastet. Jag provade den och kände mig riktigt snygg. Vääldigt främmande i min garderob, men den unnade jag mig som belöning för att jag lyckats prova fyra plagg i provhytten utan att dö. Provhytter för mig är som spindlar för andra.



Nä nu är det dags att börja rota fram smink och byta om.

 


Kommentarer
Postat av: fanny

oh älskar senapsgult om man kan bära upp det!!!:)

allt bra hoppas ja:)

2009-10-31 @ 18:33:01
URL: http://tayler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback