Valet och annat bra

Nu har jag jobbat alldeles för länge och för mycket. Helgen gick ju åt till valet som var. (jag hoppas att alla åtminstone känner till valet!) Lördagen blev till att gå upp tidigt och agera bär- och karthjälp åt en chaffis och åka ut med material till olika valdistrikt i huddinge. Vilken jävla fitta jag fick till chaufför! Tur att jag ägde på att hitta alla platser, samt att jag var så pass organiserad att jag fick hjälpa alla tanter och gubbar som vi mötte. Ingen förstod hur man kom in i lokalerna osv. Men jag kirra biffen vettu. På morgonen när alla arbetare var på plats fick jag även höra en hel drös med sexistiska skämt och prat Om mig när jag stod Bredvid . Jag avskyr budkillar. En riktig jävla skitdag!

Nationaldagen fortsatte som så att jag och chai åkte till slottet för att se högvakten. Förmodligen bland det tråkigaste som finns, men jag är ju en så bra flickvän att jag följer med som sällskap ändå.
Sen åt vi lunch på Medusa av alla platser i gamla stan. Men det var helt okej med käk. Dock ingen brottarlunch, så jag kom hem halvhungrig och åt snacks tills jag mådde illa.

Söndagen tillbringades i sjödalsgymnasiets vallokal. Arbetspass på över 14 timmar.
Tack och lov så hade jag bästa teamet! Sjukt trevliga människor. Som en kompensation för dagen innan kanske?... man kan ju inte straffas jämt.
Jag arbetade som röstmottagare och tog mitt jobb ytterst seriös och var så äckligt snortrevlig att jag har förbrukat hela mitt årsförråd. Detta är mitt andra val som jag arbetar, så jag har ännu inte fått rösta på själva dagen, utan har bara fått uppleva förtidsröstning. Varför är inte valdagen någonting fint i sverige? Någonting att klä upp sig för och faktiskt ta sig dit! Alla stackars gamlingar mellan 80 och döden kom dit och var uppklädda dessutom och var stolta över sin rätt att rösta. Vad gör yngre människor? Skiter i att rösa och fortsätter att gnälla. Jag blev uppriktigt sagt förbannad över att inte ens hälften kom och röstade hos oss. Nej, jag är inte en människa som är politiskt engagerad och slåss för min åsikt. Men jag uppskattar min rätt att rösta. Annars kan ni ge fan i att gnälla.

Jag råkade även ut för någonting som jag säkert är ensam om i hela världen. haha
När vi satt och tog emot röster så kom en kille på 24 fram till mig och kunde verkligen inte koncentrera sig på det han skulle göra. Vad gör han istället? Jo han lägger in världens jävla stöt på mig. Jag blev så paff över den märkliga situationen vi satt i... mina kollegor också.

Idag träffade jag nattis och snackade bra bajs och promenerade från affär till affär. Jag har hittat hetaste plagget i stan! Men det är ett plagg som jag vet med mig att jag inte kommer att använda tillräckligt. Åååh. Sponsra med 800 riksdaler så ska ni få er en smaskig plåtning. ;)
På tal om det så väntar ju faktiskt en ny plåtning på tisdag nästa vecka med nattis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback