Lucia i globen VS Idol

Idag tog jag med mig Chai till globen för att visa honom Luciafirande på riktigt vis. Helt seriöst, släpp din matcho sida av dig själv och besök detta tillfälle nästa år, medan det faktiskt finns kvar. Det är nog bland de maffigaste traditioner vi har kvar här i stockholm. Världens största luciatåg dessutom.
Men jag måste medge att jag är galet besviken över att de har fått dra ner på tillställningar och tiden av de få föreställningarna pga idol! Lucia i globen har varit just denna helg i evigheter, men nu har Idol-finalen sen förra året snott helgen. Ungefär lika skamligt som att Kåkbrinken i gamla stan blev uppköpt av Ben & Jerry. Nä, varför inte ta och byta ut svenska flaggan mot en amerikansk när vi ändå är igång?
Jag vet att Lucia inte är svenskt i grund och botten, men på det sätt vi firar det, så är de det.



Bilderna är från 2007 som synes. Under genrepet.

Hur som helst så fick de denna dag till förfogande, vilket är bättre än ingenting i alla fall. Jävla Idol!

Åh, jag vill vara med igen! Har själv deltagit i tåget under fem jular från 4:an till 9:an genom Adolf Fredriks musikklasser och det kan vara bland det roligaste jag har varit med om att få göra. Kanske därför jag är extra mån om att få behålla detta firande.

Beställ biljetter nästa år! Så sjukt sevärt!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Ser jättemysigt ut!



Oj, 250 kr! Vart fick du tag på dom?

Jag spanade in monsterskorna på shock för ett tag sen .. mm så jävla snygga :)

2009-12-14 @ 11:28:29
URL: http://tayler.blogg.se/
Postat av: fanny

haha absolut inte! Är så trött på det ^^

2009-12-14 @ 16:28:45
URL: http://tayler.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback